  • 21. Data: 2009-06-18 13:26:31
    Temat: Re: Płyta indukcyjna - jakie funkcje powinna posiadać
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Na ceramicznej Amice wszystko mi sie przypalało, wywaliłem i na Whirlpoolu jest super
    (też praca impulsowa, ale ma parę ustawień poniżej gotowania).
    Ma funkcję podgrzewania ok. 35°C i ok. 65°C, a z drugiego końca skali powyżej max dla
    zagotowania wody na wrzątek.
    Jedni mogą, inni nie mogą.
    JaC

  • 22. Data: 2009-06-19 06:13:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BQB wrote:

    > Nie da rady - fizyka, magnetron musi mieć odpowiednie nasycenie
    > rdzenia, płynący prąd w obwodzie i takie tam. Kuchnia indukcyjna to
    > samo - to jest transformator i zamyka się mu obwód przez garnek,
    > jedynie można podstawić coś pod garnek i dać wyżej, ale czy to
    > kuchenki nie popsuje? Jest jeszcze inna możliwość, zamiast cykli
    > kilka sekund grzania, kilka nie, można podgrzewać przez 0,5s i przez
    > 0,5 nie, bądź szybciej, ale będzie to powodowało duże zmiany
    > natężenia co może prowadzić do szybszego zużycia.

    skoro można skokowo nastawić na kuchence 10 poziomów to można i 100 podobnie
    w kuchence mikrofalowej, skoro da sie emitować jakieś niższe moce to można
    by chyba też je płynnie sterować.

  • 23. Data: 2009-06-19 08:16:09
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Można, ale to kosztuje. Np. moc w obwodach prądu zmiennego można regulować
    np. transduktorem W lampach elektronowych napieciami na elektrodach. Zawsze
    może być tez podwójne pokrętło - skokowe do nastaw zgrubnych oraz płynne w
    ramach jednego skoku.

  • 24. Data: 2009-06-19 09:28:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:

> [...]
    > elektrodach. Zawsze może być tez podwójne pokrętło - skokowe do
    > nastaw zgrubnych oraz płynne w ramach jednego skoku.

    kurna a ty dalej sie zatrzymałeś na etapie przekaźników i przełączników
    mechanicznych...

    A kuku... mamy 2009 rok teraz sterowanie sie odbywa an innych zasad.

    kurcza chyba mieszkasz w lesie i używasz jakiś paści sprzed 20 lat.

  • 25. Data: 2009-06-19 10:57:40
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > A kuku... mamy 2009 rok teraz sterowanie sie odbywa an innych zasad.
    >

    > kurcza chyba mieszkasz w lesie i używasz jakiś paści sprzed 20 lat.

    Naiwny, zbuduj kuchenke indukcyjną sterowaną mikroprocesorem ważącą garnek i
    z programami gotowania np. bigosu dyktującą kucharce głosem: "a teraz nalej
    wody" itd.
    A przełączniki, klucze, switche czy jak sobie nazwiesz mogą być różnego
    rodzaju - mechaniczne, elektryczne, elektroniczne i jakie sobie jeszcze
    ludzie wymyślą. Może będą pstrykać elektronami strzykając z wnęk magnetronu
    czy innego przyboru mikrofalowego. Jeżeli próbujesz mnie egzaminować to daj
    sobie spokój - za krótkie nóżki masz.

  • 26. Data: 2009-06-19 12:00:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:

> [...]
    > strzykając z wnęk magnetronu czy innego przyboru mikrofalowego.
    > Jeżeli próbujesz mnie egzaminować to daj sobie spokój - za krótkie

    myśle że mało masz na temat współczensej technologi pojęcia. a co do
    budowania tego co tam piszesz, myśle że potrafił bym zaprojektowac zbudować
    i zaprogramowac takie urządzenie, tylko po co, mam inne zajęcia.

    Moc zwykłej grzałki można regulowac na wiele sposobów, można mechanicznie
    przełaczać odczepy, można zastosowac autotransformator :) mozna dać wielką
    opornicę :D, można też zastosowac sterowanei grupowe i triakiem puszczać
    paczki przebiegów sieciowych.

    kuchenkę indukcyjna można regulować przez zmianę wypełnienia impulsów lub
    sterowanie grupowe lub jedno i drugie. Jednakze sterowanei odbywa sie
    elektronicznie a nie mechanicznie.

  • 27. Data: 2009-06-19 12:58:35
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > kuchenkę indukcyjna można regulować przez zmianę wypełnienia impulsów lub
    > sterowanie grupowe lub jedno i drugie. Jednakze sterowanei odbywa sie
    > elektronicznie a nie mechanicznie.

    A nastawy kucharz będzie zmieniał gwiżdżąc.
    Pomyliłeś elementy wykonawcze ze sterowaniem i zdaje sie tobie, że
    złapałeś mnie na niewiedzy, a ja o takich rzeczach uczyłem się z
    zagramanicznej literatuiry na początku lat 70. Ani jeden ze sposobów
    realizacji takiego sterowania nie jest mi obcy.
    Prenumerowałem w tamtych latach, za własną kasę, biuletyny Urzędu
    Patentowego ZSRR, w których zamieszczano najnowsze i najciekawsze patenty
    świata z elektroniki...

  • 28. Data: 2009-06-19 13:24:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:

    > A nastawy kucharz będzie zmieniał gwiżdżąc.

    można zrobić interfejs głosowy,

    > Pomyliłeś elementy wykonawcze ze sterowaniem i zdaje sie tobie, że
    > złapałeś mnie na niewiedzy, a ja o takich rzeczach uczyłem się z
    > zagramanicznej literatuiry na początku lat 70.

    no i jasne właśnie na tym etapie zatrzymała sie twoja wiedza w tej
    dziedzinie.

    wtedy komputery miały tablice z przełącznikami i lampkami i dalekopisy.

  • 29. Data: 2009-06-19 13:33:22
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > można zrobić interfejs głosowy,

    U ciebie, bo nawet to, co wtedy widziałem w patentach byłoby zaskoczeniem
    dla ciebie jak patenty Tesli...