  • 11. Data: 2009-06-16 03:44:58
    Temat: Re: Płyta indukcyjna - jakie funkcje powinna posiadać
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    news:h18tb9$1lr$1@news.onet.pl...

    > zresztą nawet "zwykłe" płyty grzewcze ze zwykłymi przełącznikami
    > mechanicznymi to jakiś najtańszy margines

    Można sterować mocą generatorów i w obecnych czasach przy tym rozwoju
    techniki nie jest to drogie rozwiązanie. Moja porada dotyczyła czasowego
    załączania i wyłączania zasilania a to jest do przyjęcia przy większości
    konstrukcji kuchenek, także indukcyjnych.
    Mam angielską kuchenkę dwupłykową (oporową) jako rezerwę. Sterowanie
    przy pomocy potencjometrów tyrystorowe ze stabilizacją temperatury. Suszyłem
    grzyby przy jej pomocy i wygrzewałem różne przetwory bez obawy przypalenia.

  • 12. Data: 2009-06-16 15:42:39
    Od: "McBeth" <m...@p...pl>

    skokowo - uzyskać stabilizację temperatury. Rozwiązanie nie jest drogie i
    > przy ograniczeniu się do np. duszenia mięsa nie będzie wymagało ingerencji
    > budowę i sterowanie płytą - gdyż układem wykonawczym może być stycznik
    > włączony w zasilanie.
    Chrzanisz takie durnoty, jakby Twoje pojęcie o elektronice nie obejmowało
    technologii nowszych niż z lat 60-tych.

    McBeth

  • 13. Data: 2009-06-16 16:09:05
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "McBeth" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chrzanisz takie durnoty, jakby Twoje pojęcie o elektronice nie obejmowało

    Hm, ilu jest domorosłych elektroników?
    Owszem, można zastosować termoregulatory na triakach z przejściem przez
    zero, ale nie dziwi mnie zastosowanie tanich przełączników x-pozycyjnych w
    płytach. Od tego są konstruktorzy oraz baza materiałowa. A ściągamy lampy
    radiowe z Chin. A w radiostacji wojskowej przetworniki napięcia były
    wibratorowe i lampy radiowe - dlatego, że odporne na promieniowanie po
    wybuchu jądrowym...
    Niektóre konstrukcje to zlepki tanich elementów z wyprzedaży -
    sprzedawane za duże pieniądze tubulcom w Polsce, a nie sprzęty topowe...
    My Polacy zaiste durniami jesteśmy (nie wszyscy), skoro rządząca nami
    hołota wciska nam taki kit.
    To, co napisałem niekoniecznie dotyczy płyt indukcyjnych...

  • 14. Data: 2009-06-16 19:55:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:
> [...]
    > rządząca nami hołota wciska nam taki kit.
    > To, co napisałem niekoniecznie dotyczy płyt indukcyjnych...

    ale my rozmawiamy o płytach indukcyjnych a nie jakiś paściach na zwykłych
    przełącznikach wielopozycyjnych.

    Płyta indukcyjna to kompletnie inna para kaloszy W TEKA jest zasilacz 3
    fazowy dający pewnie prąd stały i dwa generatory zasialajce pola indukcyjne,
    sterowanie jest czysto cyfrowe.

  • 15. Data: 2009-06-16 22:05:02
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No to ja poczekam, kiedy zasilanie płyty ceramicznej będzie płynne, i zasilanie
    magnetronu w kuchence mikrofalowej też płynne.
    Bo na razie wszystkie mi znane mają skokowo pełną moc i przerwy.
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-06-17 07:55:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:

> [...]
    > dotyczyła czasowego załączania i wyłączania zasilania a to jest do
    > przyjęcia przy większości konstrukcji kuchenek, także indukcyjnych.

    większość nowoczesnych kuchni elektryczny po odcięciu zasilania sie wyłacza
    :)

    bo sterowanie jest poprzez komputer

> [...]
    > Sterowanie przy pomocy potencjometrów tyrystorowe ze stabilizacją
    > temperatury. Suszyłem grzyby przy jej pomocy i wygrzewałem różne

    sterowanie elektromechaniczne a nie komputerem przez sensory

  • 17. Data: 2009-06-17 07:57:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > No to ja poczekam, kiedy zasilanie płyty ceramicznej będzie płynne, i
    > zasilanie magnetronu w kuchence mikrofalowej też płynne.
    > Bo na razie wszystkie mi znane mają skokowo pełną moc i przerwy.

    w sumie to nie wiem czemu tak jest, bo w przypadku sterowania cyfrowego
    obecnie stosowanego nie ma przeszkód aby była regulacja płynna

  • 18. Data: 2009-06-17 12:41:25
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > :)
    >
    > bo sterowanie jest poprzez komputer

    > sterowanie elektromechaniczne a nie komputerem przez sensory

    Elektromechaniczne bimetalem... Takie ma zabezpieczenie max.

  • 19. Data: 2009-06-18 12:08:29
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Marek Dyjor pisze:

    > w sumie to nie wiem czemu tak jest, bo w przypadku sterowania cyfrowego
    > obecnie stosowanego nie ma przeszkód aby była regulacja płynna

    Nie da rady - fizyka, magnetron musi mieć odpowiednie nasycenie rdzenia,
    płynący prąd w obwodzie i takie tam. Kuchnia indukcyjna to samo - to
    jest transformator i zamyka się mu obwód przez garnek, jedynie można
    podstawić coś pod garnek i dać wyżej, ale czy to kuchenki nie popsuje?
    Jest jeszcze inna możliwość, zamiast cykli kilka sekund grzania, kilka
    nie, można podgrzewać przez 0,5s i przez 0,5 nie, bądź szybciej, ale
    będzie to powodowało duże zmiany natężenia co może prowadzić do
    szybszego zużycia.

  • 20. Data: 2009-06-18 13:08:16
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Jest jeszcze inna możliwość, zamiast cykli kilka sekund grzania, kilka
    > nie, można podgrzewać przez 0,5s i przez 0,5 nie, bądź szybciej, ale
    Obserwując działanie kuchenki indukcyjnej w praktyce doszedłem do wniosku,
    że dopiero poniżej pewnego poziomu mocy (najniższe ustawienia sterownika)
    konieczna jest praca impulsowa. W dość szerokim zakresie moc daje się
    regulować natężeniem prądu płynącego w uzwojeniach.

    Pzdr.
    Adam