  • Data: 2018-12-28 18:30:15
    Temat: Re: Płyty do chodzenia po strychu nieużytkowym.
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-12-28 o 17:43, Tomasz pisze:

    > Nie wiem gdzie Ty się tej sztuki uczyłeś?
    > Ja co prawda nie studiowałem budownictwa ale czerpię informacje z
    > internetu.
    > Wszędzie zalecają ocieplać strop drewniany pod strychem nieużytkowym
    > właśnie tak jak ja planuję.
    >
    > Przykładowy cytat z portalu https://muratordom.pl
    >
    > "Ocieplenie stropu drewnianego
    >
    > Strop drewniany ociepla się umieszczając wełnę mineralną między belkami
    > konstrukcyjnymi, podobnie jak między krokwiami. Belki mają wysokość
    > około 20 cm, więc cała warstwa izolacji zmieści się między nimi. Warto
> [...]

    Nie znoszę poradników, które mylą pojęcia. Co to niby jest "fola
    wiatroizolacyjna"? Już to dowodzi, że autor jest laikiem, który też
    uczył się budownictwa z internetu.

    Sprawa wygląda tak:
    wełna skalna oraz szklana wymaga, żeby mogła oddać ewentualną wilgoć,
    która w nią wniknie od środka. Ciepłe powietrze zawiera dużo wilgoci,
    która skrapla się przy obniżaniu temperatury w ścianie. Te skropliny,
    które zbiorą się w wełnie - muszą mieć możliwość odparowania. Gdy od
    góry (na strychu) zablokujesz wentylację - to zrobisz sobie kłopot.

    Co więcej - nieogrzewany strych musi mieć dodatkową wentylację w postaci
    np. kratek wentylacyjnych "na przestrzał" o wielkości około 25 x 25 cm.

    --
    MN