    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 8 Oct 2017 09:57:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Podciąganie wilgoci
    From: Tornad <w...@a...com>

    W dniu sobota, 7 października 2017 23:09:52 UTC+2 użytkownik c...@g...com
    napisał:
    > Mam słupy z żelbetu podtrzymujące balkon, który jest połączony ze stropem parteru,
    słupy nie są zaizolowane, chciałem zapytać czy się da oraz jak zabezpieczyć słupy
    przed podciąganiem wilgoci. Czy jest coś co mogę zrobić przed przylepieniem
    styropianu ?

    Nie wiem do jakiej wysokości pojawia się zawilgocenie. Ja bym najpierw te slupy
    kolejno odkopal do poziomu posadowienia, starannie oczyscil i posmarowl jakims
    materialem izolacyjnym plynnym lepikiem czy innym dedykowanym materialem. Lub
    lepiej nakleil na nich na goraco pape termozgrzewalna. do wysokości z 10-20 cm
    powyżej poziomu terenu,betonu, kostki czy co tam masz. Chodzi o to by deszcz
    padający na ziemie nie zawilgacał kolumn. I potem z powrotem gruntem zasypal.
    Tyle, ze to "zasypanie" musi odbywać się warstwami po okolo 10 cm grubości z
    dokladnycm recznym ubijaniem każdej. W czasie zaypywania pierwsze 10 - 30 cm
    do tego gruntu korzystrne będzie posypywanie tych kilku warstw na bielo wapnem
    hydratyzowanym, Wtedy ta woa kapilarna będzie sciagana w dol czyli ten prosty i
    tani zabieg moze problem rozwiazac.

    Takie zbabezpieczenie spowoduje tez, ze woda kapilarna będzie miała do
    pokonania wieksza dlugosc czyli wysokość, bo od samego spodu. Ten wznios
    kapilarny nie jest zbyt duzy, dochodzi najwyzej do 2 m.
    I poczekac z pol roku, moze to wystarczy.

    Jeśli nie, należy przegladnac kilka stron firm czy osob profesjonalnir tymi
    osuszeniami murow i budynkow się zajmujących. Znalazłem np strone
    http://www.osuszaniedomow.hg.pl/
    A pod nia szereg innych. Niestety nie mogę Ci zadnej polecić bo nie wiem czym
    oni to robia. Podejrzewam, ze sa to prace bardzo drogie.
    Poza tym być może, ze teren jest trwale zawilgocony w sensie, ze poziom zw.
    wody gruntowej jest wysoki. Wtedy nalezaloby najpierw go odwodnić tradycyjnymi
    metodami czyli wykonania drenażu opaskowego w obsypce zwirowo piaskowej, tak aby
    spod fundamentu nie stal w wodzie.

    Pzdr
    Tornad