eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePodłączenie paneli FV do sieci vs. "Umowa kompleksowa" › Re: Podłączenie paneli FV do sieci vs. "Umowa kompleksowa"
  • Data: 2020-03-29 18:31:47
    Temat: Re: Podłączenie paneli FV do sieci vs. "Umowa kompleksowa"
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Mar 2020, Irokez wrote:

    > Na tą chwilę chodzi o samo podłączenie.
    > To co panel wyprodukuje zjem w praktyce na bieżąco.
    > Tylko patrząc na te zapisy wyczuliśmy problem z podłączeniem i dwie
    > możliwości:
    > - podłączyć falownik do tego co jest i zlać temat w takim razie, i tak będzie
    > jadło na bieżąco, ale nie wiem jak się zwykły licznik zachowa kiedy jednak
    > będzie nadwyżka z falownika, i czy nie zrobi energetyka problemów.

    Są falowniki z limiterem. Zakładasz czujnik na przyłączu i falownik sam
    pilnuje, żeby nie produkować za dużo. Wtedy tracisz nadwyżki, ale nie
    kręcisz licznika w drugą stronę i nie bawisz się w formalności.

    Ale jak możesz do instalacji pochwalić się papierami (elektryk,
    certyfikaty na falownik i instalację PV), to lepiej zostać prosumentem i
    mieć wszystko z głowy.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg