    From: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłogówka - PSISEK
    Date: Tue, 19 Mar 2019 18:18:40 +0100

    > No no, a ja jeszcze wymiennik gruntówki pod
    > posadzką mam i będę odsysać o co tam ucieka. :D

    Nie zaklinajcie rzeczywistości, podłoga musi mieć około 35 stopni, bo żeby
    grzało, to musi być różnica temperatury. Ja podałem tylko proste obliczenia,
    gdyby dokładniej policzyć to koszty strat podłogówki były by 2, lub 3 razy
    większe, no ale nie każdy umie liczyć dokładnie. Woda w wężownicach
    podłogówki ma temperaturę 40-50 stopni, więc już widać że rzeczywiste straty
    są większe a grunt zimą oscyluje w okolicy zera.
    Odnośnie gruntowego wymiennika ciepła, to najgorszym rozwiązaniem jest
    umieszczenie go w koło fundamentów, lub pod podłogą, bo to zimą obniża
    temperaturę gruntu, wiec straty podłogówki są jeszcze wyższe i obi się nie
    przytrafiło że strefa zamarzania gruntu obniży się poniżej ławy
    fundamentowej.
    Widzę że psiarnia powoli zaczyna szczekać, na początku trolle na siłę
    udawały grzecznych, ale widzę że cierpliwość im się kończy szybko a ja mam
    kolejne spiski w rękawie.