    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podstawowka kl2
    Date: Sat, 18 Jan 2020 00:05:04 +0100

    2020-01-17 o 14:35 -0800, Kadar napisał:
    > Czyli jeśli, musiały by być panele to obowiązkowo z akumulatorem.

    I to największy problem - bo akumulatory to najdroższy element
    układanki, a i wymieniać je trzeba co jakiś czas bo się zużywają.
    Dlatego instalacje off-grid z reguły są bardzo ograniczone, a ich
    właściciele liczą każdy wat.

    > Nie mam w tej chwili tego pod ręką ale gdzieś znalazłem, że średnie
    > dzienne zużycie energii w Polsce to 7,5 kW.

    Jeśli dzienne to nie kW, tylko kWh, a to różnica zasadnicza.
    Wychodziłoby luźno licząc ok. 0.5 kW ciągłego poboru przez
    kilkanaście godzin dziennie. Ale to dalej sporo, jeśli trzeba do tego
    dosztukować akumulatory choć na dwa dni zapasu. Dla przykładu moje
    zużycie to poniżej 3 kWh dziennie, a jakoś specjalnie nie oszczędzam.

    > Tu gdzie jestem podobno średnie dzienne zużycie jest 4x większe ale
    > to do sprawdzenia

    Póki co warto byłoby zmierzyć swoje faktyczne dzienne zapotrzebowanie i
    rozpisać je w tabelce dla każdego sprzętu osobno. np. telewizor =
    50W x 2h, lodówka = 35W * 8h, komputer = 30W * 4h, router = 30W x 24h,
    itd. Na tej podstawie dopiero można dobierać panele, akumulatory i
    falownik.

    Mateusz