  • Data: 2020-01-14 21:24:54
    Temat: Re: Podstawówka z fotowoltaiki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kadar napisał:

    > Fotowoltaika trzyma się mocno a nawet coraz mocniej (gdzie
    > mogę umieścić zdjęcia) jest takie osiedle które zasilane
    > jest właśnie prądem z paneli. Taki zestaw produkuje 3M.
    > Nie wiem czy to wystarczy ale wygląda poważnie.

    Ja się po raz pierwszy z sensownie wykorzystaną fotowoltaiką
    zetknąłem w Hiszpanii. Równo piętnaście lat temu. Jeszcze dalej
    na zachód i nieco na południe, tam gdzie insolacja największa
    w całej Europie. Ale elektryfikacji interioru nie przeprowadzono
    tam nigdy. Za bezcen dało się wtedy kupić kawał ziemi czy nawet
    domu w pięknych okolicznościach przyrody, acz kompletnie
    pozbawionych infrastruktury (wliczając w to sąsiadów). Znakomita
    sprawa dla kogoś, kto od czasu do czasu potrzebuje świętego spokoju
    czy też natchnienia twórczego. Dwa panele na kiju z akumulatorem
    do tego rozwiązywały problem chodzenia spać z kurami. Dawały też
    możność korzystania z komputera czy podobnych zdobyczy techniki.
    Cena czterech euro za wat gołego ogniwa wydawała się wtedy
    śmiesznie niska i atrakcyjna.

    Jarek

    --
    Komunizm to władza radziecka plus elektryfikacja całego kraju.
    -- W. I. Lenin