    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa C.O. 12V
    Date: Tue, 30 Oct 2012 19:12:03 +0100

    Irokez wrote:

    > No ale masz dodatkowy moduł, który się może najzwyczajniej w świecie
    > zpierdaczyć o 23:00 w sobotę...

    Shit happens. Sama pompa też może paść. Jak zrobi z głową,
    to bym się o czas życia tego akurat modułu nie obawiał.

    > Należy dlatego robić maksymalnie proste konstrukcje z jak
    > najpopularniejszych komponentów.

    Prostota to rzecz względna, ale dostępność części zamiennych
    to podstawa.

    > No weź nie przesadzaj... Nawet na biurku mam taką teraz PIR Satela 12V
    > Rzuć okiem na Satel, DSC, Paradox, Crow itp itd. Czujki PIR, PIR+MW,
    > wilgoci, stłuczenia szkła, bariery itp itd.
    > Systemy alarmowe i osprzęt do nich bazują na zasilaniu 12V.

    No to się trochę za późno dowiedziałem. :-/ Ja z powodzeniem
    przerabiałem układy marketowe, ale widać niepotrzebnie. Na szczęście
    nie jest to zbyt pracochłonne. Ok, w takim razie chętnie się dowiem,
    jak się gada z tymi od alarmów. Jest jakiś standard, czy one też maja
    wyjścia typu OC/przekaźnik?

    Pozdrawiam, Piotr