    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Pompa ciepła czy biomasa?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 23 Oct 2018 16:38:40 +0200

    Tue, 23 Oct 2018 07:15:38 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Co Wy macie z tą mocą? U mnie chata 230m2 podłogówki wyszło zapotrzebowanie
    > na poziomie 6,5kW,

    Ja mam takie same straty dla 180m2, przy 20cm w podłodze (no, będzie mniej
    ostatecznie, bo kiele 18), 25cm 040 (albo 20cm grafitu) na ścianie i 30cm
    na górnym stropie, okna ~0,9. Jak u Ciebie to wygląda, bo te 6.5kW na 230m2
    grzanych podłóg to mocno optymistyczne jest. :P

    Ty już grzejesz -- ile energii realnie dom zużywa, a ile wyszło z OZC?

    > pompę wziąłem 10kW tylko dlatego że producent radził
    > wziąć zapas, może nie dowierzał mojemu liczeniu OZC. Pompa nigdy mi nie
    > chodziła dłużej jak 10 godzin na dobę nawet w największe mrozy.
    > Gdzie do chałupy 120m2 7kW?

    7kW mocy przy A2W35, zwykła pompa ma przy -15sC pewnie 4-5kW. Czyli tyle
    ile wymagane przy takim domu zbudowanym, tak jak autor napisał, najlepszym
    stosunekiem jakości do ceny. Do tego ew. trochę mocy na CWU potrzebne. Poza
    tym ciężko już mniejszą PC PW znaleźć, niby Jula ze swoim Anslutem jeszcze
    by się wpisała, to ma 3kW cieplnej na samej sprężarce przy -15.

    --
    Pozdor
    Myjk