  • 21. Data: 2015-02-10 12:27:44
    Temat: Re: Pompa ciepła do dużego domu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:9ff2f75a-8b17-424e-979c-aa880c07db67@go
    oglegroups.com...

    > Jakiś czas temu dzwoniłem do firmy, która zajmuje się instalacjami pomp
    > ciepła i ku mojemu zdziwieniu wybili mi ją z głowy. Osoba do której
    > zadzwoniłem zapytała się jak duży jest dom,
    > powiedziałem, że ponad 400m i koleszka powiedział, żebym zapomniał o
    > pompie ciepła do tak dużego domu ...dlaczego?

    Bo on pewnie handluje tyko małymi a Ty potrzebujesz dużą i by nie zarobił.
    Alternatywnie możesz założyć że się po prostu nie zna. Najczęściej oba
    twierdzenia są poprawne :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2015-02-10 13:37:40
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 22:59:02 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Większy dom to większy piec i więcej węgla. Ktoś kto buduje czterystu metrowy dom
    musi się liczyć z kosztami ogrzewania i nie szukać oszczędności.

    Co za idiotyczny sposób myślenia. Właśnie w większym domu oszczędne źródło energii da
    nominalnie większe oszczędności. Poza tym, czy bycie bogatym i stawianie wielkiego
    domu oznacza, że nie trzeba rozsądnie dobierać źródła ogrzewania???

  • 23. Data: 2015-02-10 14:00:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Co za idiotyczny sposób myślenia. Właśnie w większym domu oszczędne źródło
    > energii da nominalnie większe oszczędności.

    Co do zasady masz rację, ale pod warunkiem że koszt źródła rośnie liniowo. A
    nie zawsze tak jest:

    Dla małej pompy ciepła wystarczy mały trawniczek i mamy relatywnie tanie
    dolne źródło, dla większej może tego trawniczka braknąć i koszty rosną
    bynajmniej nie liniowo, bo trzeba wiercić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2015-02-10 16:52:44
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-02-10 o 13:37, r...@g...com pisze:
> [...]
    domu oznacza, że nie trzeba rozsądnie dobierać źródła ogrzewania???

    Hehe, podobną argumentację zawsze słyszałem w dyskusjach o LPG do aut.
    Że jak bogaty i kupił sobie jakąś drogą furę, to go stać na paliwo i
    wstyd wkładać tam LPG.
    A ja zawsze mówię, że może właśnie dlatego bogaty, że potrafi bez
    jakichś dziwnych ideologii oszczędzać tam, gdzie jest to sensowne i daje
    wymierne korzyści...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 25. Data: 2015-02-11 22:41:49
    Od: d...@g...com

    Dzięki za odpowiedzi, teraz mam mniej więcej rozeznanie ile się płaci za prąd przy
    pompie ciepła.
    Wracając do tematu wątku to odnośnie odradzania pomp do dużych domów to słyszałem, że
    przy większych metrażach montuje się pompy dwubiegowe (drugi bieg na ciężkie zimy) i
    kosztuje ponoć 2x tyle, czyli instalacja mogłaby sięgnąć nawet 100kpln. Czy to
    prawda, że aż tyle trzeba zainwestować w same odwierty, orurowanie + pompa?
    Ja mam do ogrzania około 350m (to już bez garażu i innych pomieszczeń, których nie
    planuje ogrzewać).

  • 26. Data: 2015-02-12 08:03:58
    Od: w...@g...com

> [...]
    zainwestować w same odwierty, orurowanie + pompa?
    > Ja mam do ogrzania około 350m (to już bez garażu i innych pomieszczeń, których nie

    Jak byś chciał to zrobić porządnie, to znaczy:

    - całość prac robi specjalistyczna autoryzowana firma (ty jako inwestor tylko
    płacisz)
    - dodatkowo audyt innej firmy by się przydał po każdym z etapów prac
    - robisz z lekkim zapasem na wszelki wypadek, czyli przewymiarowujesz pompę, odwierty
    - pompa jest renomowanej firmy - porządna i markowa (czytaj: b.droga ;) )
    - oczywiście serwisowana przez autoryzowany serwis conajmniej raz w roku, żeby nie
    stracić gwarancji (nie chciałbyś stracić gwarancji, prawda?)

    to może być mało te 100tys.

    Aha, i jakąś niewielkę rezerwę finansową bym przeznaczył na 'papugę', potocznie
    zwanego adwokatem, bo jednak nie wszystko może działać mimo wszystko tak jak ty sobie
    wyobrażałeś.

    pzdr
    Bogdan

  • 27. Data: 2015-02-12 08:18:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 11 lutego 2015 22:41:50 UTC+1 użytkownik d...@g...com
    > Ja mam do ogrzania około 350m (to już bez garażu i innych pomieszczeń, których nie
    planuje ogrzewać).

    a jak ocieplony jest budynek? Moze to budynek z lat 80tych i adekwatnym
    zapotrzebowaniu na ciepło i dlatego cie spuścicli na drzewo?
    Napisz cos wiecej o budynku -istniejący? jak grzany dotychczas?

    b.

  • 28. Data: 2015-02-12 20:25:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 lutego 2015 22:41:50 UTC+1 użytkownik d...@g...com napisał:

    > Ja mam do ogrzania około 350m (to już bez garażu i innych pomieszczeń, których nie
    planuje ogrzewać).

    Potrzebne OZC. Czyli zapotrzebowanie na cieplo tego domu. Sam metraz niewiele
    mowi :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2015-02-12 21:13:51
    Od: w...@g...com

    > Potrzebne OZC. Czyli zapotrzebowanie na cieplo tego domu. Sam metraz
    > Adam Sz.

    A mi się wydaje, że w przypadku pomp ciepła samo OZC niewiele ci powie. Bo zaraz
    zadasz kolejne pytania:
    - czy masz podłogówkę, czy grzejniki
    - czy masz dużą działkę, czy małą
    - jaką temperaturę chcesz mieć w domu
    - jaką akumulację cieplną ma dom
    - w jakiej strefie kliamatycznej mieszkasz

    I jeżeli chociaż jedna odpowiedź nie będzie 'satysfakcjonująca', to zaczynają się
    schody - w przypadku pomysłu zakupu pompy ciepła :)

    pzdr
    Bogdan

  • 30. Data: 2015-02-12 22:53:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 lutego 2015 21:13:52 UTC+1 użytkownik w...@g...com napisał:

    > A mi się wydaje, że w przypadku pomp ciepła samo OZC niewiele ci powie.

    OZC to podstawa. Baza. Bez OZC nawet nie podchodz do instalacji pompy ciepla:)

    > Bo zaraz zadasz kolejne pytania:
    > - czy masz podłogówkę, czy grzejniki

    Tu racja.

    > - czy masz dużą działkę, czy małą

    Racja.

    > - jaką temperaturę chcesz mieć w domu
    > - jaką akumulację cieplną ma dom
    > - w jakiej strefie kliamatycznej mieszkasz

    A cala w/w reszta nie ma wiekszego wplywu, roznice w kosztach beda +- 20-30%.

    > I jeżeli chociaż jedna odpowiedź nie będzie 'satysfakcjonująca', to zaczynają się
    schody - w przypadku pomysłu zakupu pompy ciepła :)

    Dla mnie sam pomysl posiadania kaloryfera w domu bylby niesatysfakcjonujacy ;)
    Kurzy sie to, zajmuje miejsce i wyglada zle. Po co to komu!? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.