  • 1. Data: 2017-04-08 17:53:23
    Temat: Pompa ciepła powietrze-powietrze
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Kilka dni temu założyłem wątek o piecu dwufunkcyjnym
    w mieszkaniu.
    Czytając internety wychodzi na to że nawjażniejszy jest serwis.
    Żeby szybko przyjechał :)
    A z tym bywa różnie zwłaszcza w sezonie.
    I tak się zastanawiamy z kuzynem (właścicielem mieszkania).
    A jakby jako zapasowe źródło zastosować taką pompę ciepła?
    A że przy okazji będzie klima w lecie to żona na razie nie
    musi wiedzieć.

    Wiem że na grupie na użytkownicy co mają pompe ziemia-powietrze.
    I sobie chwalą...

    A taki wynalazek?

  • 2. Data: 2017-04-08 18:28:16
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-powietrze
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-08 o 17:53, Bolko pisze:
> [...]
    > A jakby jako zapasowe źródło zastosować taką pompę ciepła?
    > A że przy okazji będzie klima w lecie to żona na razie nie

    W jaki sposób chcesz mieć klimę przy okazji?
    Pompa ciepła współpracująca z grzejnikami nie będzie chłodzić.

    > A taki wynalazek?

    Jaki? Bo jest wiele różnych rozwiązań, a każde ma swoje wady i zalety.
    Pompa współpracująca z rekuperatorem, a może chodzi o klimatyzator
    centralny z rozprowadzeniem powietrza?

  • 3. Data: 2017-04-08 20:51:16
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Chyba napisał powietrze-powietrze, wiec o czym piszesz? Większość splitow ma opcje
    chłodzenia i grzania.

  • 4. Data: 2017-04-09 17:32:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 8 Apr 2017 08:53:23 -0700 (PDT), Bolko

    > Wiem że na grupie na użytkownicy co mają pompe ziemia-powietrze.
    > I sobie chwalą...

    Moi rodziciele sobie zainstalowali niecały miesiąc temu multisplita do
    grzania całego domu. Kominek przestał ich bawić, co było oczywiście do
    przewidzenia -- a poza tym przegrzewał ich, gdy są chłodnolubni (18-19sC im
    wystarczy).

    Zamontowali multisplita z 4 jednostkami, a na mrozy będzie ew. zapasowo
    kominek, choć "klima" ma niby grzać do -15. Poszli w GREE, bo to takie
    paździochy proste jak konstrukcja cepa, prosta elektronika -- więc się
    ponoć nie sypią jak np. Samsungi czy LG.No i co, grzeją i chłodzą. W lato
    też mieli niezłe piekiełko na poddaszu użytkowym, także się przyda klima.

    > A taki wynalazek?

    Cóż, działa -- grzeje i chłodzi zgodnie z założeniem. Ale to nadal jest
    grzanie powietrza, a więc niezbyt to wg mnie komfortowe. Nigdy bym się na
    takie samodzielne grzanie nie zdecydował. Moi starzy jednak nie mieli
    instalacji CO w domu, więc to było jedyne bezobsługowe wyjście.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2017-04-09 21:37:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-09 o 17:32, Myjk pisze:

> [...]
    > takie samodzielne grzanie nie zdecydował. Moi starzy jednak nie mieli
    > instalacji CO w domu, więc to było jedyne bezobsługowe wyjście.

    Jeśli to jest tzw. inwerter (a takich jest większość obecnie) to jest
    komfortowe.
    Klimatyzatory/pompy ciepła starego typu cyklicznie grzały na maximum i
    wyłączały się zupełnie.
    Inwerter natomiast w stanie ustalonym dogrzewa pomieszczenie na
    zwolnionych obrotach i małą różnicą temperatur.
    Ja tak mam i sobie bardzo chwalę.

  • 6. Data: 2017-04-10 12:27:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Apr 2017 21:37:26 +0200, t-1

> [...]
    > Inwerter natomiast w stanie ustalonym dogrzewa pomieszczenie na
    > zwolnionych obrotach i małą różnicą temperatur.

    Teraz już nie robią onofów i co do tego jest zgoda, że inwerter sobie
    chucha z małą mocą. Co nie zmienia faktu, że jak są większe mrozy to musi
    chuchać mocniej i nadal grzeje tylko powietrze. Podłoga jest chłodna a to
    jest wg mnie nieakceptowalne w komfortowym domu (dlatego kalafiory to też
    porażka).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2017-04-14 16:45:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Chyba napisał powietrze-powietrze, wiec o czym piszesz? Większość splitow ma opcje
    chłodzenia i grzania.

    Ale to chcesz mieć kaloryfery zimne w lecie i jakby miało to chłodzić,
    stopy które o niej oprzesz?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2017-04-14 22:40:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 16:45:35 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ale to chcesz mieć kaloryfery zimne w lecie i jakby miało to chłodzić,
    > stopy które o niej oprzesz?

    powietrze-powietrze! Czyli chlodzisz tez powietrze. Nie ma zadnych
    kaloryferow - jest tylko wymiennik ciepla i wentylator ktory grzeje lub
    chlodzi powietrze :)

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2017-04-17 19:47:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 9 Apr 2017 17:32:10 +0200, Myjk

    > Cóż, działa -- grzeje i chłodzi zgodnie z założeniem.

    Dzisiaj staruszków odwiedziłem świątecznie, akurat wczoraj mieli wstepny
    chrzest bojowy systemu, bo w nocy było -7. Klimy się ponoć tylko dwa razy w
    nocy włączyły... W salonie plit chodził cały czas podczas naszej wizyty (bo
    my bardziej ciepłolubni jesteśmy, więc dla nas grzali). Prawie tego nie
    słychać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2017-04-21 22:38:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > powietrze-powietrze! Czyli chlodzisz tez powietrze. Nie ma zadnych
    > kaloryferow - jest tylko wymiennik ciepla i wentylator ktory grzeje lub
    > chlodzi powietrze:)

    A to co innego. No ale każdy orze jak może, jak to powiadają :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz