    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pompa próżniowa po długim nieużywaniu.
    Date: Tue, 25 Jun 2019 16:03:05 +0200

    W dniu 25.06.2019 o 08:51, Cezary pisze:
    > Witajcie
    > Znalazłem małą pompę próżniową, która stała parę lat nieużywana. Z oleju
    > zrobił się osad, widać go na szkiełku kontrolnym. Po odkręceniu korka
    > wysypują się płatki zasuszonego? oleju.
    > Jak i czym to wypłukać, przed zalaniem nowego oleju ?
    Dawno temu do płukania zalecano olej wrzecionowy, czyli olej maszynowy
    niskokrzepnący. Ewentualnie naftę z domieszką ok. 10% oleju.
    Tak myślę, że do tej pompy próżniowej nie wchodzi więcej, jak pół litra
    oleju, więc nie ma co kombinować, tylko stary wylać, nowy nalać, dać
    popracować 10 minut, wylać, nalać olej na gotowo i po robocie.
    Jacek