  • 31. Data: 2017-05-15 21:22:15
    Temat: Re: Poroterm na placki, dziury, wieje, gniazdka, złe rolety - podsumowanie sezonu ;)
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 May 2017 12:02:39 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

    > Czyli patrząc na koszty samego grzania chaty, bez grzania wody do mycia dupska
    > ani gotowania na gazie (o ile gotujesz), to wychodzi jakieś 3 tys. na rok?

    Można tak przyjąć, plus minus 10 proc.
    Na gazie się gotuje, ale w zimie jemy w domu, więc to możnna podciągnąc pod
    ogrzewanie :)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 32. Data: 2017-05-15 21:26:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.05.2017 11:27, Maciek wrote:
    > Dnia Fri, 12 May 2017 13:29:15 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > Grzejesz pewnie prądem? I mam rozumieć, że ogrzanie 300-metrowego domu
    > przez całą zimę koztowało cię jakieś 1200-1300 zł?

    Przecież pisałem, że "oni z żoną tak lubią" mieć 18'C:-)
    Ustawił na pompie 21'C i myśli, że ma 21 faktycznie :-)
    Ja mam w zimie 24-25 i wcale na noc nie zmniejszam, bo co mam się
    katować i spać w zimnym.

  • 33. Data: 2017-05-15 21:31:54
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.05.2017 12:57, Lisciasty wrote:

    > Eee 2 dziury po 100m w głąb, tam diabłów chyba jeszcze nie ma,
    > za płytko :]

    > A jaki kocioł, tzn. jaka sprawność? Ile gazu poszło? I jaka to chata,
    > dobrze ocieplona i pilnowana? Jaka wentylacja?
    > No i pewnie wodę grzejesz tym gazem. Ja pisałem wyłącznie o grzaniu chaty,
    > na grzanie wody poszło jakieś 350kWh chyba, musiałbym zerknąć.

    To jeszcze się nie myjecie :-)
    Mnie zasobnik zasilany awaryjnie prądem zjada _miesięcznie_ 300PLN czyli
    500kWh.

  • 34. Data: 2017-05-15 21:36:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 21:26:56 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Ja mam w zimie 24-25 i wcale na noc nie zmniejszam, bo co mam się
    > katować i spać w zimnym.

    24-25 glowa boli, czlowiek sie poci i zasnac nie mozna. W sypialniach
    TYLKO 18stC :-) W pokojach 21-22. Wiecej to katorga :>

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2017-05-15 21:48:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-15 o 09:27, quent pisze:

    > Ja mam taką przy gazie i jest tanio.
    > W całym domu ok 22stc
    Mam tak samo, jak mam mniej niż 21,5 to czuję zimno, komfort zaczyna się
    dla mnie od 22 i tyle mam w salonie i gabinecie, ale w sypialni mam 20,
    specjalnie skręciłem tak rotametrze, jak jest więcej to mi się zle śpi.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 36. Data: 2017-05-15 22:04:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 21:26:56 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Przecież pisałem, że "oni z żoną tak lubią" mieć 18'C:-)
    > Ustawił na pompie 21'C i myśli, że ma 21 faktycznie :-)

    Na pompie nic nie ustawiam, tylko na sterowniku pokojowym
    wiszącym 1,5m nad ziemią.

    L.

  • 37. Data: 2017-05-15 22:59:07
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.05.2017 22:04, Lisciasty wrote:

    > Na pompie nic nie ustawiam, tylko na sterowniku pokojowym
    > wiszącym 1,5m nad ziemią.

    Co nie ulega wątpliwości, że przy podłogówce sensor powinien być niżej,
    na wysokości serca siedzącego człowieka ma krześle / kanapie.
    To ludzie w blokach mają 23-24 stopnie :-)

  • 38. Data: 2017-05-15 23:10:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 22:59:12 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Co nie ulega wątpliwości, że przy podłogówce sensor powinien być niżej,
    > na wysokości serca siedzącego człowieka ma krześle / kanapie.

    Jeden wuj gdzie on jest, przy temp. 21-23 komfort zależy i tak od wilgotności
    i czy podłoga ciepła czy nie.

    > To ludzie w blokach mają 23-24 stopnie :-)

    Ja jestem blokersem i miałem max 22.

    L.

  • 39. Data: 2017-05-15 23:28:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 maja 2017 23:10:28 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jeden wuj gdzie on jest, przy temp. 21-23 komfort zależy i tak od wilgotności
    > i czy podłoga ciepła czy nie.

    > Ja jestem blokersem i miałem max 22.

    Jest dokladnie jak piszesz. W blokach akurat (chyba, ze mieszka sie
    na parterze) - podloga jest ogrzewana przez sasiada z dolu. Jako-tako, wiec
    komfort cieplny jakis jest. Najgorzej sie maja posiadacze kalafiorow
    w parterowkach z podloga na gruncie. Horror - wtedy rzeczywiscie trzeba
    grzac do 25stC bo pizdzi :)

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2017-05-16 08:23:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 13 May 2017 06:07:19 -0700 (PDT), Lisciasty

> [...]
    > to i czasem 22-23 potrafi być. Zresztą co za różnica, gazem nie palę,
    > więc wysoka temperatura w chałupie mnie nie boli :>

    Moja żona podobnie. Ja przy 22sC w slipkach, a żona w pidżamie, szlafroku i
    pod dwoma kocami. :P Jak mamy 24sC to mnie już szlag trafia, a żona dopiero
    pierwszy koc odkrywa. Inna sprawa, że kalafiory mamy, i dom dziurawy --
    przy podłogówce w nowym domu spodziewam się że nie będzie musiało być
    więcej niż 21 i poniżej 20 w sypialniach.

    Jak ktoś nie potrafi pojąć, że każdy ma inne potrzeby, to nie jest wart
    dyskusji -- a pisze w takim tonie jak kogut jedynie po to, by podleczyć
    swoje kompleksy.

    --
    Pozdor
    Myjk