  • 1. Data: 2017-05-14 12:32:41
    Temat: CWU na rozdzielaczu
    Od: ernst <e...@o...eu>

    Czy rozdzielacz do CWU jest taki sam jak do CO ?

  • 2. Data: 2017-05-14 12:57:57
    Temat: Re: CWU na rozdzielaczu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-14 o 12:32, ernst pisze:
    > Czy rozdzielacz do CWU jest taki sam jak do CO ?

    Nie.

  • 3. Data: 2017-05-14 13:06:05
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2017-05-14 o 12:57, Uzytkownik pisze:

    > Nie.

    Gdzie można kupić taki rozdzielacz, gdzie szukać ?
    Masz może jakiś link, bo co znajduję to pisze, że do CO ?

  • 4. Data: 2017-05-14 13:21:00
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2017-05-14 o 13:06, ernst pisze:

    > Gdzie można kupić taki rozdzielacz, gdzie szukać ?
    > Masz może jakiś link, bo co znajduję to pisze, że do CO ?

    A właściwie to czemu miałby być inny ? Mosiądz zawierający ołów ?
    Czyli szukać belki nierdzewnej ?
    Ale przecież do wody pitnej stosują zawory mosiężne.

  • 5. Data: 2017-05-14 14:30:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-14 o 13:21, ernst pisze:

    > A właściwie to czemu miałby być inny ? Mosiądz zawierający ołów ?
    > Czyli szukać belki nierdzewnej ?
    > Ale przecież do wody pitnej stosują zawory mosiężne.

    Nie wiem gdzie mieszkasz, ale u mnie można kupić w każdej hurtowni i
    sklepie hydraulicznym i w każdym markecie budowlanym.

  • 6. Data: 2017-05-14 21:02:17
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2017-05-14 o 14:30, Uzytkownik pisze:

    > Nie wiem gdzie mieszkasz, ale u mnie można kupić w każdej hurtowni i
    > sklepie hydraulicznym i w każdym markecie budowlanym.

    Już wiem o co chodzi. O kwestie dodatków do mosiądzu. Czyli najlepiej i
    najpewniej ze stali nierdzewnej. Wtedy można pominąć certyfikat PZH.

    Co do marketów i sklepów hydraulicznych, to przynajmniej w moim rejonie
    (Kraków) relacje cenowe większości podzespołów wołają o pomstę do nieba.
    Dla przykładu zaworek PEX 1/2 ten sam na allegro 7,10 zł., market
    budowlany 20 zł. I tak jest z większością podzespołów nie tylko
    hydraulicznych.

  • 7. Data: 2017-05-14 22:38:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-05-14 o 21:02, ernst pisze:
> [...]
    > do nieba. Dla przykładu zaworek PEX 1/2 ten sam na allegro 7,10 zł.,
    > market budowlany 20 zł. I tak jest z większością podzespołów nie tylko

    Czy aby na pewno jest to ten sam produkt?

    To, że wygląda podobnie czy nawet identycznie nie oznacza, że jest to
    ten sam produkt i że posiada taką samą jakość.

    W hurtowniach są pewne zasady, które polegają na tym, że dla klienta "z
    ulicy" są ceny katalogowe, a dla instalatorów są rabaty. Ponadto wiele
    firm ma taką politykę, że nie uznaje gwarancji jeżeli towar jest kupiony
    poza siecią dystrybucji np. kupiony u przypadkowego sprzedawcy w
    internecie. Tak np. jest z niektórymi kotłami CO. Kupisz powiedzmy
    500-1000zł taniej w internecie, a później się okazuje, że kocioł jest
    bez gwarancji, a nabywca dowiaduje się o tym dopiero jak trzeba będzie
    skorzystać ze świadczenia gwarancyjnego.

  • 8. Data: 2017-05-14 23:18:54
    Od: ernst <e...@o...eu>

    W dniu 2017-05-14 o 22:38, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > bez gwarancji, a nabywca dowiaduje się o tym dopiero jak trzeba będzie
    > skorzystać ze świadczenia gwarancyjnego.

    Tak, jest to dokładnie ten sam produkt. Ten sam producent i ta sama
    metka z tym samym kodem kreskowym.
    To, że instalator ma taniej, to rozumiem. Ale nie o 65% jak w tym
    przykładzie. Dwa zawory kupiłem w Castoramie, resztę (12) w hurtowni
    internetowej. Różnica jest taka, że ta hurtownia zapewne nie ma
    zatrudnionego stada włóczących się między regałami pracowników. Nie z
    wszystkim tak jest ale jednak ze znaczącą ilością produktów. Stąd
    zapewne też zapewnienia niektórych, że mają tak niskie ceny, że jak
    znajdziesz niższą, to zawracają kasę - zastrzeżenie - wykluczając
    sprzedaż internetową.

    Kocioł, to się kupuje od producenta. Oferują dostawę na miejsce i nie ma
    problemów z gwarancją. Tych z marketów budowlanych, to bym kijem nie
    dotykał. Z resztą tu, sami wybiliście mi to z głowy i faktycznie
    mieliście racje ;) Ale to już inny temat... bo przecież chodzi o CWU i
    rodzaj rozdzielacza.

    Odpowiedź prawidłowa to:
    Nierdzewny - można nawet obejść się bez atestu PZH ale warto mieć
    poświadczenie rodzaju użytej stali. Taki też znalazłem :)

    lub

    mosiężny z atestem PZH, co jest ciężkie do dostania w rozsądnych cenach.

  • 9. Data: 2017-05-15 03:56:11
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.05.2017 22:38, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > bez gwarancji, a nabywca dowiaduje się o tym dopiero jak trzeba będzie
    > skorzystać ze świadczenia gwarancyjnego.

    Ja zwykle z gwarancji rezygnuję na piśmie. Sprzedawcy lubią się zasłonić
    opinią producenta, a tak nie obchodzi cię to.
    Nie wytrzymał 2 lata i oddawać kasę.

  • 10. Data: 2017-05-15 21:44:26
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    O właśnie mam dzisiaj problem z miernikiem ciśnienia krwi kupionym 5
    miesięcy temu. Takim nadgarstkowym. Urwał się mankiet od korpusu
    miernika. Zaczepy zrobili tak cienkie, że aż kpina.
    Zadzwoniłem do Allegrowicza i już śpiewka o wysłaniu do serwisu, że oni
    sami nie serwisują.

    A ja mu na to, że odsyłam na niezgodność - rękojmię, bo to co on
    sprzedaje nie ma prawa przeżyć 2 lat. Pismo mam standardowe o rezygnacji
    z gwarancji.

    Po prostu szajs. Kto tak zaprojektował zaczepy w mankiecie żeby były
    chude jak zapałki ????? To powinny być solidne plastiki, mające kilka
    milimetrów szerokości, a tam takie zapałkowe haczyki.