  • 1. Data: 2017-05-14 17:27:09
    Temat: Odgromówka pod styro czy na wierzchu?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Niby można bednarkę zagiąć pod styro, połączyć z drutem zabezpieczonym
    rurką osłonową i viola.

    Ale teoretycznie należało by zrobić rewizje dla każdego rogu w postaci
    skrzynki + skrzynki od kraniku na zewnątrz i już wiem że to nie będzie
    ładnie wyglądać.

    Sąsiad wszystko (odgromówkę) schował pod styro, bez żadnych skrzynek, a
    finalnie przypiął drut tylko do dachu na wysokości rynnien - bez
    ciągnięcia go po szczytach i kalenicy.

    Którą kombinację byście sugerowali?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2017-05-14 19:05:04
    Temat: Re: Odgromówka pod styro czy na wierzchu?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 maja 2017 17:27:11 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Sąsiad wszystko (odgromówkę) schował pod styro, bez żadnych skrzynek,

    złącze kontrolne na kazdym zejsciu musi być, tez sie zastanawiam jak to ładnie zrobić

    > finalnie przypiął drut tylko do dachu na wysokości rynnien - bez
    > ciągnięcia go po szczytach i kalenicy.

    bo ma blachodachówkę. Blacha na dach o grubosci min 0,5mm moze słuzyc za element
    ochrony. Wtedy zadnych dodatkowych drutów nie potrzeba.

    b.

  • 3. Data: 2017-05-14 22:17:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > złącze kontrolne na kazdym zejsciu musi być, tez sie zastanawiam jak to ładnie
    zrobić

    Jeszcze można puścić po rynnach - w sensie są mocowania, a nie podłączać
    do metalowej rynny.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2017-05-14 22:20:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Wygląda dość dyskretnie - https://youtu.be/sefyG4REaNw?t=1m1s

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2017-05-14 22:39:39
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Ja puscilem w styro w rurkach i bez skrzyneczek rewizyjnych. Pomiary dla
    domku jednorodzinnego nie sa cyklicznie wymagane.
    W projekcie i tak nie mialem nawet instalacji odgromowej.
    Piotr

  • 6. Data: 2017-05-14 23:00:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-05-14 o 22:39, gobo pisze:
    > Hej,
    > Ja puscilem w styro w rurkach i bez skrzyneczek rewizyjnych. Pomiary dla
    > domku jednorodzinnego nie sa cyklicznie wymagane.
    > W projekcie i tak nie mialem nawet instalacji odgromowej.

    Otóż to.
    Na co komu te piorunochrony?
    I tak zbiorą tylko co 5 ewentualny piorun, który trafi w dom. Takie
    statystyki słyszałem od fachowca.

    --
    MN

  • 7. Data: 2017-05-15 08:28:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 maja 2017 23:00:02 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]

    bzdura, wsparcie na to jakies masz?

    Ale ją wykonałeś - a to oznacza zeby była wykonana poprawnie. I badana jak przepisy
    każą. Ubezpieczasz dom? To przestań, i tak kasy nie zobaczysz.

    > Otóż to.
    > Na co komu te piorunochrony?
    > I tak zbiorą tylko co 5 ewentualny piorun, który trafi w dom. Takie
    > statystyki słyszałem od fachowca.

    bzdura, nie wiem skąd wy takie prawdziwki bierzecie :) Co najwyzej mozna kwestionowac
    sama obecnosc piorunochronu bo zjawiska sa na tyle rzadkie ze cale zycie bez strzalu
    mozna przezyc.

    b.

  • 8. Data: 2017-05-15 09:43:43
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 15.05.2017 08:28, Budyń wrote:
    > Co najwyzej mozna kwestionowac sama obecnosc piorunochronu bo zjawiska sa na tyle
    rzadkie ze cale zycie bez strzalu mozna przezyc.

    U sąsiada bez instalacji odgromowej, tylko przepięciowe bezpieczniki.

    Wyładowanie zdjęło komin 1/2 komina (z powierzchni co wystaje nad dach),
    wypaliło kilka bezpieczników w listwach (takich małych topikowych). Cała
    instalacja elektryczna poradziła sobie znakomicie, z zaindukowanym
    napięciem w przewodach.

    W momencie trafienia mocno lało. Nie jestem znawcą, ale IMHO mokry dach
    i woda spływająca rynnami, jest czynnikiem sprzyjającym dla poprawnego
    odprowadzenia energii.

    0 strat w elektronice (RTV / AGD) mimo bezpośredniego trafienia w dom.
    --
    GreDi

  • 9. Data: 2017-05-15 19:43:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > 0 strat w elektronice (RTV / AGD) mimo bezpośredniego trafienia w dom.

    Palnąłeś coś na zasadzie, facet rozbił się starym golfem bez poduszek i
    nic mu się nie stało - wniosek, poduszki nie są potrzebne.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2017-05-15 19:45:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale ją wykonałeś - a to oznacza zeby była wykonana poprawnie. I badana jak przepisy
    każą. Ubezpieczasz dom? To przestań, i tak kasy nie zobaczysz.

    Coś bliżej tych ubezpieczeń? Ja w swoim, nie widzę nigdzie słowa o
    zabezpieczeniach odgromowych i żeby to miało jakiekolwiek znaczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz