  • 1. Data: 2009-04-05 21:17:54
    Temat: Poszukuje spawarki :-)
    Od: galus <b...@w...pl>

    jest OT to najmocniej przepraszam, ale ciezko w polskim usenecie o grupy gyskusyjne
    o spawarkach ...

    szukam sprawdzonej spawarki do uzytku domowego, glownie ma pracowac przy
    wykonczeniu domu i drobnych robotach na podworzu (trzepak, siatka - slupki
    ogrodzeniowe itd...)

    znalazlem na allegro wsrod calej watahy podobnego sprzetu cos takiego:
    http://www.allegro.pl/item603003834_nsg_270_spawarka
    _transf_einhell_f_v_
    2l_gw_od_pajm.html

    Moze zamiast firmy Einhell znawcu doradza inna, lepsza zywotniejsza?
    Co proponujecie?

  • 2. Data: 2009-04-05 22:03:20
    Temat: Re: Poszukuje spawarki :-)
    Od: "Michał" <c...@g...pl>

    Użytkownik "galus" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    2...
> [...]
    _transf_einhell_f_v_
    > 2l_gw_od_pajm.html
    >
    > Moze zamiast firmy Einhell znawcu doradza inna, lepsza zywotniejsza?

    Nie, jest dokładnie napisane ale bierze 32A. Prawdopodnie na jednej fazie
    masz 32A to jest bardzo duże zabezpiecznie, możesz tez dac 3 fazy to wtedy
    wyjdzie 32/3 jakieś 10A to już znośnie.
    Kup sobie jakaś inwerterową na jedną fazę i patrz aby maksymalny prąd to
    było max 20,25A

    O np taka:
    http://www.allegro.pl/item602155341_spawarka_inwerte
    rowa_tig_mega_hit_flora_now_fv.html
    ona ma tylko co prawda 2,5mm grubość elektordy ale bierze tylko 16A i
    podłączysz ją pod normalne gniazdko.
    Tego typu rzeczy nie są drogie w Castoramie np. tam jak coś się pospuje to
    ci bez problemu to naprawią i nie będziesz musiał się pałować z serwisem.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2009-04-06 03:30:50
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Też polecam inwerterową. Lekka i mniej prądożerna, spawa sie duzo łatwiej.
    Mam z Castoramy Rockwortha i jak dotąd bez zarzutu. Dodatkowe pare złotych
    zrekompensuje Ci znacznie mniejszą wagą i wymiarami.
    Jacek

  • 4. Data: 2009-04-06 07:21:42
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > znalazlem na allegro wsrod calej watahy podobnego sprzetu cos takiego:

    Kupilem inwertorowke w markecie , 160A, wtedy (2 lata temu)
    800 pln, dzis tansza. Znana firma, ale nie bede reklamowal.
    Gra i buczy, jestem bardzo zadowolony.

    pozdrawiam
    pluton

  • 5. Data: 2009-04-06 09:06:14
    Od: galus <b...@w...pl>

    pluton (z...@p...onet.pl) napisal(a):

    > Kupilem inwertorowke w markecie , 160A, wtedy (2 lata temu)
    > 800 pln, dzis tansza. Znana firma, ale nie bede reklamowal.
    > Gra i buczy, jestem bardzo zadowolony.

    Reklamuj reklamuj - po to jest grupa dyskusyjna a ja wlasnie po to pytam by dostac
    nazwe firmy sprawdzonego sprzetu.

  • 6. Data: 2009-04-06 09:13:06
    Od: galus <b...@l...pl>

    Michal (c...@g...pl) napisal(a):

    > Uzytkownik "galus" <b...@w...pl> napisal w wiadomości
    2...

    _transf_einhel

    > Nie, jest dokladnie napisane ale bierze 32A. Prawdopodnie na
    > jednej fazie masz 32A to jest bardzo duze zabezpiecznie, mozesz
    > tez dac 3 fazy to wtedy wyjdzie 32/3 jakieś 10A to juz znośnie.
    > Kup sobie jakaś inwerterową na jedną faze i patrz aby maksymalny
    > prąd to bylo max 20,25A

    o co chodzi z tym max natezeniem produ 20,25A - dlaczego akurat taka wartosc?

    > O np taka:
    > http://www.allegro.pl/item602155341_spawarka_inwerte
    rowa_tig_mega_h
    > it_flora_now_fv.html ona ma tylko co prawda 2,5mm grubośc
    > elektordy ale bierze tylko 16A i podlączysz ją pod normalne
    > gniazdko. Tego typu rzeczy nie są drogie w Castoramie np. tam jak
    > coś sie pospuje to ci bez problemu to naprawią i nie bedziesz
    > musial sie palowac z serwisem.

    a znajde cos podobnego dzialajacego na jedna jak i na 3fazy z nico mocniejszego -
    znajomi mi podpowiadaja, ze za mala elektroda - zlapac grubszy material bedzie
    ciezko - elektroda max 5mm byla by super, tylko z kolei pobor pradu wzrasta czy tak?

    A wracajac do firm - jaki sprzet jest zywotny? Kupowac polskie, nimiecki, finskie,
    chinskie, holenderskie etc... Jaka firme polecacie, z czym nie ma problemow i dziala
    dobrze nawet lekko przeciazone (max 2,5mm elektroda a ja zapikuje jej 3lub lekko
    ponad 3)

  • 7. Data: 2009-04-06 09:34:21
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Reklamuj reklamuj - po to jest grupa dyskusyjna a ja wlasnie po to pytam
    > by dostac
    > nazwe firmy sprawdzonego sprzetu.

    Rockworth airw 160. Niektorzy sie o tym wyrazaja z lekka pogarda,
    ze to chinczyk, ze slabo wykonany (w srodku) itp.
    Ale mnie wystarcza. Max elektroda to 4 mm.
    O elektrodzie 5mm zapomnij. Strasznie trudno sie tym spawa.
    Trojka wystarczy ci do wszystkiego (chyba ze palnujesz
    zbudowac most zelazny).

    pozdawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-04-06 09:51:16
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    w domowych instalacjach w 99% przypadków główne bezpieczniki są max 25 A a
    więc podłaczenie transformatorówki i spawanie większym prądem skończy się
    wywaleniem bezpieczników
    Jacek

  • 9. Data: 2009-04-06 10:35:04
    Od: galus <b...@l...pl>

    pluton (z...@p...onet.pl) napisal(a):

> [...]
    > O elektrodzie 5mm zapomnij. Strasznie trudno sie tym spawa.
    > Trojka wystarczy ci do wszystkiego (chyba ze palnujesz

    Dostalem wytyczne co do spawarki jakij poszukuje:
    - max elektroda 3,25
    - natezenie w okolicach 170-200A aby w/w elektroda nie "smarkala" po spawanym
    materiale, a gladko sie rozkladala i topila spawany material (ciecie rurek - slupki
    ogordzeniowe)
    - ciaglosc pracy - przy spawaniu kilku(nastu) przedmiotow elektroda 2 do 3,25mm by
    nie bylo przestoi (spawarka sie nagrzewa "topik" i trzeba czekac az odpocznie by
    dalej
    spawac)

  • 10. Data: 2009-04-06 10:46:15
    Od: galus <b...@l...pl>

    Jacek (m...@w...pl) napisal(a):

    > w domowych instalacjach w 99% przypadków glówne bezpieczniki są
    > max 25 A a wiec podlaczenie transformatorówki i spawanie wiekszym
    > prądem skonczy sie wywaleniem bezpieczników
    > Jacek

    * W domu u mnie zabezpieczenie jest 25A na fazie nieuzywanej (podciagniete pod
    warsztat) wiec calosc 25A - oswietlenie moze brac spawarka.

    Tak jak pisalem Panu "pluton'owi"
    * Szukam spawarki ktora pociagnie bez problemu elektrode 3.25mm i nie robi sobie
    przestoi co 2-3spawania na odsapniecie i ochlodzenie. Faktycznie elektroda 5mm to
    do spawania mostow i trawerz na budowach (czasem by sie przydalo- ale wszystkiego
    miec nie mozna)

    * spawarka podlaczona moze byc do sily 400V (380) z tym nie ma problemu - gniazdo
    silowe jest w kilku miejscach wiec z podlaczeniem problemu nie bedzie.

    * Jak sie sprawuja polecane przez Was spawarki Inwerterowe - sa tego typu
    urzadzenia pracujace 380V z natezeniem pradu w okolicach 180A?

    I kolejna sprawa - kilka z tych mniejszych inwerterowych podobno nie radzi sobie z
    nowymi (dlugimi - calymi) elektrodami, ktore to trzeba przycinac badz sciagac
    izolacje
    od polowy i spawac tylko polowa elektrody.
    Pomimo tego zabiegu spawanie polega na nakladaniu elektrody na nieroztopiny
    material. Ja raczej spawac nie potrafie i duzo jej uzytkowal nie bede- spawarka ma
    wystarczyc wymagajacemu uzytkownikowi, fachowcowi, ktory jak pisalem woli gdy
    spawarka procz "smarkania" spoiwem jeszcze lekko podtapia lutowany material i
    polepsza tym samym jakosc lutu i laczenia (jak rowniez pisalem twierdzi ze musi to
    byc minimum 170A)