  • 71. Data: 2021-11-17 08:00:47
    Temat: Re: Prąd na bolcu od uziemienia
    Od: Runt <l...@e...prv>

    W dniu 2021-11-16 o 23:11, KANALIA* Zenek Kapelinder pisze:
    /.../.
    > Oczywiście że jestem The Best /.../

    Oczywiście! The Best Idiot!

    --
    Runt

    * - "Oculum pro oculo, dentem pro dente!"

  • 72. Data: 2021-11-17 09:02:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Nov 2021 14:11:44 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Oczywiście że jestem The Best jak to napisałeś.

    Kończ waść, wstydu se oszczędź :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 73. Data: 2021-11-17 09:23:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    niepowtarzalnym specjalista od gumowych dzwonków i giętkich parasoli. Mówią się jest
    tym co się je. Nawet nie chce pomyśleć czym wodny chleb smarujesz.

    następnie do tego zacisku bolca podłączamy zacisk styku N gniazdka przy pomocy mostka
    wykonanego z kawałka przewodu?

    bolca a tak że N podłączasz do bolca i robisz mostek do gniazdka."

    łączysz z bolcem, a następnie robisz mostek do gniazdka tzn. bierzesz kawałek
    przewodu, którego jeden koniec owijasz na bolcu, a drugi koniec tego przewodu owijasz
    - i teraz pytanie na czym owijasz? Napisałeś, że do gniazdka to chyba trzeba
    rozumieć, że owijasz na plastikowej ramce tegoż gniazdka, czy też po prostu ten
    koniec przewodu wtykasz do gniazdka?

    brzmiał co najmniej idiotycznie. Ale zakwestionowałem tylko to, że namawiasz Budzika
    na wykonanie zerowania nie upewniwszy się czy jest to możliwe i dopuszczalne w jego
    przypadku.
    myśli. Jednoznacznie więc świadczy to o tym, że jesteś bardziej tępy od buta i nawet
    nie jesteś specjalistą od gumowych dzwonków i giętkich parasoli.

    > Oczywiście że jestem The Best jak to napisałeś. Jeśli taki debil jak ty zrozumiał i
    potem napisał to samo jako swoje to znaczy że mam dar niesienia kaganka oświaty wśród
    takich idiotów jak ty. I nie popisuj się jaki jesteś pomocny bo wychodzi jaki
    śmieszny jesteś.

    Zenusiu, my tu wszyscy wiemy, żeś narcyz i że orgazmu to tylko
    dostajesz, kiedy wpadasz w samozachwyt i samouwielbienie. Wiemy też, że
    starasz się być bardzo pomocny, bo nie ma wątku w którym byś nie
    udzielał porad uważając się za eksperta najwyższej klasy, ale puki co to
    tylko się starasz, a wychodzisz na eksperta humoreski.

    Udowodnij, że jesteś ekspertem za jakiego się uważasz i rozwiąż ww
    zadanie. W przeciwnym razie udowodnisz, żeś jest bajarz i stara,
    niedorobiona pierdoła.

    Obawiam się, że ty jako "ekspierd" nawet nie znasz większości użytych
    przeze mnie pojęć. Zapewniam cię, że w tym co napisałem nie ma żadnych
    błędów, ani nic podchwytliwego. To jest jedno z prostszych badań
    dotyczących badań ochronnych przeciwporażeniowej.

    Jak mi udowodnisz, że jesteś gość i znasz te zagadnienia to dam ci
    spokój, nie będę się ciebie czepiał i będę się do ciebie odnosił z
    szacunkiem. Ale jak nie udowodnisz, że wiesz o co chodzi w temacie
    pomiarów to wypierdalaj i niepytany nigdy nie zabieraj głosu i nie
    podawaj się za kogoś, kim nie jesteś.

  • 74. Data: 2021-11-17 11:43:00
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 16.11.2021 o 23:11, Zenek Kapelinder napisał:

    > mam dar niesienia kaganka oświaty

    Nie, krużganka oświaty, synu Bąkiewiczowy! Na Bałutach niosący
    krużganek...

    --
    Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    (przysłowie łódzkie)

  • 75. Data: 2021-11-17 12:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Ale "wago" Wago? Czy też jakiś chiński produkt?

    Oczywiście oryginalne wago.

    > Polega to na tym, że wszystkie instalacje metalowe np. CO, woda,
    > gaz oraz metalowe elementy konstrukcyjne budynku łączy się z sobą.
    > W tym celu wykonuje się gdzieś np. w piwnicy, garażu lub innym
    > pomieszczeniu technicznym listwę, do której podłączony jest uziom
    > oraz wszystkie ww instalacje i elementy konstrukcyjne oraz przewód
    > ochronny PE połączony z listwą PE w rozdzielnicy.

    Czyli w skrócie - oplesc rury od wody, od centralnego i od gazu
    przewodem i podłączyc do uziemienia od fotowoltaiki i od róznicówki?
    Akurat wszystko blisko siebie wiec to nie problem.
    Przewód 2.5?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 76. Data: 2021-11-17 14:17:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 17 Nov 2021 11:59:53 GMT, Budzik napisał(a):

    > Czyli w skrócie - oplesc rury od wody, od centralnego i od gazu
    > przewodem i podłączyc do uziemienia
    Tak ale jeśli masz w domu wannę podłączoną plastykowymi rurami to
    również przewód do tej wanny. I do każdej podobnie oddzielonej dużej
    masy metalowej, np. metalowego brodzika, poręczy itd.

    >od fotowoltaiki i od róznicówki?
    Jeśli fotobaterie masz na dachu a ich uziemienie ma charakter odgromowy
    to nie. Uziemień odgromowych i bezpieczeństwa p. poraż. nie należy
    mieszać. I co to jest uziemienie różnicówki? :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 77. Data: 2021-11-17 15:17:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 17 listopada 2021 o 11:43:05 UTC+1 Collie napisał(a):

    > Nie, krużganka oświaty, synu Bąkiewiczowy! Na Bałutach niosący
    > krużganek...
    >

    > --
    > Bez kija i noża nie podchodź do bałuciorza
    > (przysłowie łódzkie)
    Patrz na moje usta jak mówię. Kaganiec to nie kaganek. Różni się dwoma literami. Na
    krużganku to może ci kundlu budę postawią jak śnieg będzie padał.

  • 78. Data: 2021-11-17 16:01:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Niczego nie oplatamy. Stosujemy specjalne opaski zaciskowe z zaciskiem
    do przewodu.

    https://www.spinpol.com.pl/produkt/obejma-uziemiajac
    a-z-zaciskiem-do437

    Jako szynę wyrównawczą stosujemy specjalne szyny z zaciskami
    https://www.spinpol.com.pl/sklep/oferta/wyszukiwarka
    ?szukaj=szyna , albo
    nawet kawałek bednarki z powierconymi otworami pod śruby M6 lub M8

    https://www.spinpol.com.pl/produkt/szyna-wyrownania-
    potencjalow-ms-z

    Ta szyna ma nawet zacisk do bednarki, którą powinien być podłączony do
    tej szyny uziom.

    > Tak ale jeśli masz w domu wannę podłączoną plastykowymi rurami to
    > również przewód do tej wanny. I do każdej podobnie oddzielonej dużej
    > masy metalowej, np. metalowego brodzika, poręczy itd.

    Niejaki dr Edward Musiał, który jest jednym z największych autorytetów w
    Polsce już dawno obalił ten mit.

    Jeżeli mamy rury wodne z plastiku to wanien, brodzików ani baterii
    kranowych nie podłączamy. Nie przywlekamy w te miejsca dodatkowych,
    obcych potencjałów.

    http://www.edwardmusial.info/pliki/pol_wyr_1.pdf

    > Jeśli fotobaterie masz na dachu a ich uziemienie ma charakter odgromowy
    > to nie. Uziemień odgromowych i bezpieczeństwa p. poraż. nie należy
    > mieszać. I co to jest uziemienie różnicówki? :)

    Dokładnie. Instalacji odgromowych oraz przeciwporażeniowych nie wolno
    łączyć. Mają mieć oddzielne, niezależne uziomy.

  • 79. Data: 2021-11-17 16:09:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Patrz na moje usta jak mówię. Kaganiec to nie kaganek. Różni się dwoma literami. Na
    krużganku to może ci kundlu budę postawią jak śnieg będzie padał.

    Zenuś wracaj na Bałuty, nieść ten swój krużganek oświaty. Niepytany nie
    masz prawa zabierać głosu, skoro nie udowodniłeś, że masz wiedzę i że
    masz rację.

  • 80. Data: 2021-11-17 16:36:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 17 Nov 2021 16:01:39 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > Niejaki dr Edward Musiał, który jest jednym z największych autorytetów w
    > Polsce już dawno obalił ten mit.
    Co szkoła to zdanie. Parę epok przetrwałem to wiem :)

    > Jeżeli mamy rury wodne z plastiku to wanien, brodzików ani baterii
    > kranowych nie podłączamy. Nie przywlekamy w te miejsca dodatkowych,
    > obcych potencjałów.
    One same się przywlekają. Przecież wewnątrz plastykowych rur jest woda
    albo 100% wilgotności powietrza i i film wodny na powierzchni. Więc są
    one na potencjale kanalizacji, tyle że mają nieco większą oporność
    przejścia. A słupy czy poręcze metalowe? Bo to wiesz co na drugim końcu
    podłączono?

    --
    Jacek
    I hate haters.