  • 1. Data: 2009-06-04 08:46:57
    Temat: Pralka na 60 Hz
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Witam !

    Czy któraś z pralek dostępnych na polskim rynku jest przystosowana do
    pracy z częstotliwością sieci 60Hz ? Muszę zorganizować taką na
    poniedziałek, ale co nie spojrzę to wszystkie mają znamionowo 50Hz i
    koniec :(

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2009-06-04 08:51:01
    Temat: Re: Pralka na 60 Hz
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy z częstotliwością sieci 60Hz ? Muszę zorganizować taką na
    > poniedziałek, ale co nie spojrzę to wszystkie mają znamionowo 50Hz i

    Ja bym sie bardziej voltami przejmowal.

  • 3. Data: 2009-06-04 09:12:35
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Ghost pisze:

    > Ja bym sie bardziej voltami przejmowal.

    Napięcie zasilania wynosi 230V. Jedynie częstotliwość wynosi 60Hz,
    ponieważ pralka ma być zasilana z sieci okrętowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-06-04 09:16:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Napięcie zasilania wynosi 230V. Jedynie częstotliwość wynosi 60Hz,
    > ponieważ pralka ma być zasilana z sieci okrętowej.

    Myslalem, ze 110, bo tak jest zwykle przy 60Hz. Pytanie czy pralce robi
    roznice te 60Hz.

  • 5. Data: 2009-06-04 09:18:35
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Na wielu statkach widziałem zwykłe pralki, więc pewnie będzie działało.
    Nie sprawdzałem Herców w sieci.

  • 6. Data: 2009-06-04 09:24:05
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Ghost pisze:

    > Myslalem, ze 110, bo tak jest zwykle przy 60Hz. Pytanie czy pralce robi
    > roznice te 60Hz.

    Dokładnie to 240V i to takie troszkę popieprzone, bo tak naprawdę to
    dwie fazy 120V przesunięte o 180 stopni. Czyli masz cztery przewody, dwa
    fazowe, neutral i ziemia. Względem każdego fazowego i neutralem masz
    znane amerykańskie 120V, ale względem dwóch fazowych masz już 240V. W
    praktyce w "naszą stronę" (czyli zasilanie urządzenia na 230V z gniazda
    120/240V) problemem jest tylko częstotliwość.

    Problem w tym, że elektroniczne programatory które wyzwalają triaki
    mają na stałe zaprogramowane czasy wyzwolenia triaków względem przejścia
    przez zero. Oznacza to że przy 60Hz triak zostanie wyzwolony za późno
    (lub nawet w kolejnym półokresie), przez co silniki obracają się wolniej
    albo w ogóle nie chcą ruszyć lub kręcą się wolno nie w tą stronę. Tak
    samo silniki pomp - często nie startują, bucząc tylko.

    Jedyna możliwość jeszcze to przekształtnik częstotliwości, ale nie
    udało mi się jeszcze znaleźć takiego który ma jedną fazę na wyjściu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2009-06-04 11:45:42
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Sebcio pisze:
> [...]
    > do pracy z częstotliwością sieci 60Hz ? Muszę zorganizować taką na
    > poniedziałek, ale co nie spojrzę to wszystkie mają znamionowo 50Hz i

    zapytaj na p.r.zeglarstwo
    ci slonowodni moze cos pomogą

  • 8. Data: 2009-06-04 11:49:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > nie chcą ruszyć lub kręcą się wolno nie w tą stronę. Tak samo silniki
    > pomp - często nie startują, bucząc tylko.

    A no fakt, wykrywane jest tylko przejscie przez zero. No to problem.

  • 9. Data: 2009-06-04 18:31:57
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > amerykańskie 120V, ale względem dwóch fazowych masz już 240V. W praktyce w
    > "naszą stronę" (czyli zasilanie urządzenia na 230V z gniazda 120/240V)

    jak chcesz uzyskać 240V pomiędzy fazowym a neutralnym, skoro pomiędzy każdym
    z fazowych a neutralnym jest 120V ????
    Musiałbyś brać napięcie zasilające tylko z fazowych....

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-06-04 19:24:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > każdym z fazowych a neutralnym jest 120V ????
    > Musiałbyś brać napięcie zasilające tylko z fazowych....

    Heh, czytanie ze zrozumieniem zanika.