  • 1. Data: 2009-06-03 10:33:23
    Temat: malowanie_przyspieszanie schnięcia
    Od: "P." <g...@o...pl>

    Witam
    Na puszce farby olejnej do metalu napisano, że czas schnięcia wynosi 6h -
    chcę pomalowac futrynę drzwi wejściowych i perspektywa zdjęcia drzwi na tak
    długi czas może być kłopotliwa. Czy można jakoś ten czas schnięcia skrócić?

    pozdr

  • 2. Data: 2009-06-03 12:25:28
    Temat: Re: malowanie_przyspieszanie schnięcia
    Od: Olo500 <j...@w...pl>

    P. pisze:
    > Witam
    Czy można jakoś ten czas schnięcia skrócić?

    Na pewno na to ma wpływ temperatura, im wyższa temperatura tym szybciej
    parują zawarte w farbie rozpuszczalniki - ale bez przesady opalanie
    opalarką raczej nie będzie najlepszym pomysłem.
    Jeśli nie jest to narażone na czynniki atmosferyczne zastanowiłbym się
    nad jakąś farbą na bazie wody - będzie schła dużo, dużo szybciej.

    Olo

  • 3. Data: 2009-06-03 12:59:09
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Przy schnieciu farby ftalowej nie chodzi o odparowanie rozpuszczalnika (ma
    to wpływ ale drugorzędny) tylko o sieciowanie żywicy.
    1. użyć innej farby np. poliuretanowej jednoskładnikowej
    2. wystawic drzwi na słońce a malowac w ciepły dzień
    3. przed zamknięciem powierzchnie stykające się zabezpieczyc przed
    sklejeniem. Janproście jest posmarować rozcieńczonym nieco Ludwikiem ale
    można tez użyc pasków papieru a'la pergamin np. do pieczenia.
    Jacek
    PS
    czas schniecia podaje się do pewnego stopnia suchości np. pyłosuchość,
    suchośc dotykowa, pełne wyschnięcie. Jeżeli te 6 godzin to pyłosuchość to
    czas pełnego schnięcia będzie co najmniej 4 razy dłuższy

  • 4. Data: 2009-06-03 16:43:00
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > długi czas może być kłopotliwa. Czy można jakoś ten czas schnięcia skrócić?

    Weź farbę nitro. Pod pędzlem będzie schła.

  • 5. Data: 2009-06-03 21:03:59
    Od: " toolpusher" <t...@p...onet.pl>

    Ja proponuje zaś albo farbę akrylową albo chlorokauczuk ze wskazaniem na ten
    drugi.

    Piotr

  • 6. Data: 2009-06-04 22:38:19
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    toolpusher wrote:
    > Ja proponuje zaś albo farbę akrylową albo chlorokauczuk ze
    > wskazaniem
    > na ten drugi.

    chlorokauczuk jest średni na framugi, bo grubo się kładzie ,jest
    miękki i przykleja się do uszczelek na początku
    ja nie byłem przekonany do akrylów ale raz zastosowałem i teraz nie
    wymienię na nic innego, szybko schnie, nie śmierdzi i wszystko myjesz
    wodą, a dodatkowo biały nie żółknie tak szybko jak ftalowa

    jeffrey