  • 11. Data: 2009-04-17 17:30:15
    Temat: Re: Projektant, dekorator potrzebny - elewacja zew
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Usrobo wrote:
    > tak samo jak w tych projektach
    > mam dom zbudowany w "starym" stylu
    > a chcialbym go unowocześnić
    >
    > nie podobają mi się "dworki"

    znaczy masz zrobione te wszytskei okropne śmieci (łukowe okno kolumienki łuk
    na drzwiami itp)?

    może trzeba było szukać domu nie dworkowego przed rozpoczęciem budowy?

    okna masz ze szprosami? jak tak już całkiem umarł w butach.

  • 12. Data: 2009-04-17 19:44:44
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    Marek Dyjor pisze:

> [...]
    >
    > może trzeba było szukać domu nie dworkowego przed rozpoczęciem budowy?
    >
    > okna masz ze szprosami? jak tak już całkiem umarł w butach.
    wlasnie nie mam tak zrobione
    ale dom jest malo nowoczesny
    dach 2 spadowy
    belki malowane na braz
    dach dachowka czerwona

    PS. nie ja wybieralem projekt i poczatki wykonania

    michal

  • 13. Data: 2009-04-17 20:07:28
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > dach 2 spadowy
    > dach dachowka czerwona

    A nie takie czasem są warunki zabudowy w Twojej okolicy ?

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2009-04-17 20:09:37
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    usrobo pisze:

    > PS. nie ja wybieralem projekt i poczatki wykonania

    tak to wygląda
    http://picasaweb.google.com/brzemia/Dom?feat=directl
    ink

    Michał

  • 15. Data: 2009-04-17 20:10:44
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    JKK pisze:

    > Użytkownik "usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A nie takie czasem są warunki zabudowy w Twojej okolicy ?

    nie mam szczegółowych uwarunkowań
    linia zabudowy
    wysokość kalenicy
    ale co do reszty to moze być i ze złota ;)

    Michał

  • 16. Data: 2009-04-17 21:32:24
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    > tak to wygląda
    > http://picasaweb.google.com/brzemia/Dom?feat=directl
    ink

    No cóż, nie masz łatwego zadania, bo ktoś kto budował ten dom przed Tobą
    chyba nie przemyślał tematu. Naprawdę nie zazdroszczę...
    Oglądając zdjęcia nasunął mi sie pewien pomysł - skorzystać z pomysłów na
    elewację proponowanych w projektach Muratora (np. W22 Zygmuntówka, D83 Pod
    lasem, M04 Wspaniały).
    Ja bym elewację na całym poddaszu obłożył ciemnymi deskami aby powtórzyć to,
    co już jest na dwóch małych lukarnach. Elewację parteru zrobiłbym
    jasno-szarym tynkiem, co najwyżej z niewielkimi ciemniejszymi (też szarymi)
    akcentami. Nieco ciemniejszym szarym kolorem połączyłbym np. dwa okna (zdj.1
    i lewe okno na zdj.2). Daszek nad wejściem w takim kształcie jest moim
    zdaniem do likwidacji - zastąpić daszkim na konstrukcji stalowej albo
    zastąpić daskiem z dachówką lecz jednospadowym.
    Drzwi wejściowe sa małe i niepozorne więc trzeba wymyślić sposób na ich
    optyczne powiększenie. Ja bym najchętniej zastąpił je innymi, ale to spory
    koszt i kłopot. Do likwidacji okna z luksferami. Szpecą i będą szpecić każda
    elewację. Wykusze jeśli mają być zaakcentowane, to niewiele, najwyżej tak
    jak na projektach Archonu.
    Żadnych boniowań, pasków itp. - na Twojej elewacji wystarczająco dużo sie
    dzieje i nie trzeba robić takich ozdób.

    Jak na wstępie napisałem, zadanie nie jest łatwe i czeka Cię naprawdę trudny
    wybór kolorów tynku i drewna.
    Zamiast szarego można zastosować lekko piaskowy odcień, ale na wzorniku
    wybieraj kolory jasne, jak najmniej nasycone, zbliżone do szarości. Na
    ścianie, szczególnie w słońcu, każda barwa bardzo nabiera intensywności i
    nasze wyobrażenia ze wzornika mogą zupełnie się nie zgadzać z
    rzeczywistością. Jeśli zdecydujesz się na ciemniejsze akcenty, to koniecznie
    z tej samej palety barwnej, ciemniejsze najwyżej o dwa stopnie - to
    wystarczy, aby się wyróżniały.
    Dla porównania odcienia weź kawałek kamienia - piaskowca. Porównaj jego
    kolor ze wzornikiem i z jakąś ścianą czy ogrodzeniem wyłożonym kamieniem.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 17. Data: 2009-04-18 09:12:16
    Od: Ola-R <o...@g...com>

    Michal,
    ze wzgledu na biale okna (troche szkoda) polecam Ci bardzo jasny tynk
    piaskowy ale prawie bialy. Do tego wstawki z piaskowca -
    powszechniejszy jest ten bialy wlasnie, wiec latwo go znajdziesz i
    wstawki z szalowki drewnianej w kolorze podbitki (podejzewam, ze
    podbitke,masz drewniana).

    Zeby zrobic projekt tych polaczen trzeba sie troche pomeczyc :)
    Pozdrawiam,
    Ola
    Projektowanie i araznacja wnetrz

    PS W zalczeniu jest moj dom (do sprzedania pol blizniaka) - glify
    jeszcze nie wykonczone ... i brak okiennic

    http://picasaweb.google.com/olarosz/

  • 18. Data: 2009-04-18 11:24:26
    Od: Ola-R <o...@g...com>

    wiadomościnews:gsanoo$ubb$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Dla porównania odcienia weź kawałek kamienia - piaskowca. Porównaj jego
    > kolor ze wzornikiem i z jakąś ścianą czy ogrodzeniem wyłożonym kamieniem.

    Ogladam te zdjecia ... i dom wydaje mi sie coraz ciekawszy. Mozna sie
    tam wykazac :)
    Zgadzam sie z Drudim, ze boniowanie nie pasuje tu zupelnie.
    Ale za to daszek nad wejsciem jest uroczy. Nie widze tez zadnego okna
    z luksferow.
    Bardziej razi mnie metalowa balustrada na balkonie ...
    Wszystko zalezy do czego dazysz i jakie sa domy w oklicy - warto do
    nich nawiazac choc troche.
    Pozdrawiam, Ola

  • 19. Data: 2009-04-19 17:24:50
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Druid29 pisze:

    ink

    dodałem zdjęcia sąsiada
    dociekliwe oko zauważy prawie identyczny dom do mojego tyle ze juz
    otynkowany i pomalowany na biało
    ;)

    Michał