  • Data: 2021-06-14 08:54:58
    Temat: Re: Projektowanie kuchni - dodatkowy wyciąg
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.06.2021 o 11:59, Budzik pisze:
    > Przy projektowaniu kuchni wyszła taka mała zagwozdka.
    > Projektant proponuje aby w miejscu gdzie stoi czajnik, termomix etc dac
    > dodatkowy wyciąg, nawet taki bez podłaczenia do komina wentylacyjnego,
    > po to aby chronic szafki przed wilgocią.
    >
    > Czy to ma rzeczywiście sens?
    > Ja rozumiem, ze taki wyciąg zniweluje zapachy ale wilgoć?
    > Przeciez ona nie zdematerializuje sie magicznie po wciagnieciu do
    > pochłaniacza.
    > Ma to sens?

    Czajnik spokojnie zmieści się na skraju blatu wystając spod górnych
    szafek - tak jest u mnie. Zresztą czajnik paruje tylko przez chwilę,
    nigdy mi się nie zdarzyło, żeby szafkom od czajnika coś się stało.
    Natomiast jeśli jesteś w fazie projektowej, to na TM warto po prostu
    przewidzieć miejsce wolne z góry. U mnie to jest kawałek blatu pod
    oknem. Wtedy nie ma problemu z parowaniem na szafki. Zresztą para to
    jedna sprawa, ale przecież  TM z całym ustrojstwem do gotowania na parze
    nie bardzo mieści się w przestrzeni między dolnymi a górnymi szafkami.

    BTW do wszystkich - jaką macie/planujecie odległość między dolnymi a
    górnymi szafkami?

    --
    Ewa