  • 11. Data: 2013-03-15 07:19:35
    Temat: Re: Przekaźnik - zapal jedno, zgaś wszystko
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-03-14 23:17, kto_masz pisze:
    > ...szczerze mówiąc i w jednym i w drugim przypadku brakuje mi
    > "nastrojowego" oświetlenia tylko przy lustrze ;)
    > (bez wykręcania żarówki ośw. głównego)

    A jak zamierzasz włączyć światło nad lustrem w swoim przykładzie?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 12. Data: 2013-03-15 09:41:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Takie urządzenie nazywa się sterownikiem PLC lub przkaźnikiem
    > programowalnym.

    Chyba żartujesz aby do tak prostej rzeczy PLC zakładać.

    Marek

  • 13. Data: 2013-03-15 10:02:01
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Macie jakieś propozycje takiego urządzenia?

    przełącznik schodowy podwójny przy wejściu, jeden klawisz jako zwykły włącznik do
    górnego, drugi współpracuje jako schodowy z przełącznikiem schodowym pojedynczym przy
    lustrze... do zrobienia jeśli jest jeszcze możliwość położenia dodatkowych kabli

    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2013-03-15 10:49:56
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > Kombinujesz Waść :)

    Zgadzam sie, mozna zrobic w lustrze
    bezdotykowy
    http://dokel.istore.pl/pl/wylacznik-wlacznik-bezdoty
    kowy-do-oswietlenia-lustra-szafek-itp.html

    Poza tym, zawsze znajdzie
    sie ktos kto nie zgasi
    swiatla w lazience
    w pozycji A :-)

    Oczywiscie moge sie mylic ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 15. Data: 2013-03-15 12:41:34
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 marca 2013 22:02:52 UTC+1 użytkownik Piotr Rutkowski napisał:

    > Może uproszczę. Chodzi mi o rozwiązanie oświetlenia w łazience. Obwód A
    >
    > to oświetlenie główne łazienki, obwód B oświetlenie przy lustrze. Celem
    >
    > jest wyeliminowanie zapominania wyłączania światła przy lustrze przy
    >
    > opuszczaniu łazienki. Dlatego też powstał pomysł by włącznik impulsowy
    >
    > przy wejściu zapalał tylko światło główne, natomiast włącznik przy
    >
    > lustrze sterował oświetleniem dodatkowym (włącz/wyłącz B). Dodatkowo
    >
    > gaszenie światła głównego włącznikiem przy wejściu wymuszałoby
    >
    > wyłączenie światła przy lustrze.

    Najtaniej to podwójny włącznik światła, pewną uciążliwością jest że aby zapalić
    drugie światło trzeba otworzyć drzwi (chyba że masz włącznik wewnątrz łazienki,
    całkiem fajne rozwiązania).
    Inny patent to włącznik czasowy oświetlenia przy lustrze (jak połączony z czujnikiem
    ruchu to pełny komfort).

    --
    ZZ@private

  • 16. Data: 2013-03-15 22:55:10
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba żartujesz aby do tak prostej rzeczy PLC zakładać.

    Bo taki algorytm nie jest prosty do realizacji na przekaźnikach, a do
    tego na PLC będzie tańszy.

  • 17. Data: 2013-03-17 10:33:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 marca 2013 22:55:10 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Bo taki algorytm nie jest prosty do realizacji na przekaźnikach, a do
    > tego na PLC będzie tańszy.

    Bez jaj :) Ktos juz podal ze wystarcza bistabilne przekazniki. Jeden moze byc
    dopuszkowy (40-50 pln), drugi na szynie (koszt podobny). Max 100 pln. Pokaz mi PLC w
    tej cenie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2013-03-17 12:40:17
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Bez jaj :) Ktos juz podal ze wystarcza bistabilne przekazniki. Jeden
    > moze byc dopuszkowy (40-50 pln), drugi na szynie
    >(koszt podobny). Max 100 pln. Pokaz mi PLC w tej cenie :)

    Po pierwsze to, że ktoś napisał, że się da nie oznacza, że jego
    założenia są słuszne. Niech przedstawi konkretne rozwiązanie.
    Po drugie ten ktoś pisał o innym algorytmie, gdyż autor wątku na
    początku zbyt ten algorytm skomplikował i do tego się odnosiła moja
    wypowiedź. Dopiero po mojej wypowiedzi okazało się, że autorowi chodziło
    o inny, prostszy algorytm.

    Co do PLC to można obecnie kupić nowe w cenie ok. 250-300zł, a używane
    na Allegro w cenie 100-200zł. Czasami nawet poniżej 100zł.

  • 19. Data: 2013-03-17 13:36:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 17 marca 2013 12:40:17 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Co do PLC to można obecnie kupić nowe w cenie ok. 250-300zł, a używane
    > na Allegro w cenie 100-200zł. Czasami nawet poniżej 100zł.

    No wlasnie - czyli 3 x drozej - ja wiem ze PLC jest fajny bo sam takiego mam (80
    wyjsc, steruje calym oswietleniem w domu i nie tylko) ale namawianie na PLC tylko
    zeby sobie lampke w lazience "zautomatyzowac" za 3 stowy to nonsens :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2013-03-17 13:55:05
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...
    napisał:

> [...]
    > w domu i nie tylko) ale namawianie na PLC tylko zeby sobie lampke w
    > lazience "zautomatyzowac" za 3 stowy to nonsens :-)

    Ale za to można zaoszczędzić na wyłącznikach, bo można zrobić sterowanie
    sekwencyjne np.
    krok 1 - załącz lampę 1
    krok 2 - załącz lampę 2
    krok 3 - wyłącz wszystkie lampy

    Wtedy wystarczy jeden przycisk dzwonkowy wewnątrz i jeden na zewnątrz
    pomieszczenia.
    W przypadku przekaźników musiał byś dołożyć jeszcze kilka przkaźników
    lub zamontować oddzielne włączniki.

    Przy okazji można jeszcze zautomatyzować wentylator, który zostaje
    załączony po wejściu do łazienki, a wyłaczony po jakimś czasie po
    wyjściu. A może nawet wysterować pompką cyrkulacyjną ciepłej wody?
    Kwestia wyobraźni.