    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przelcznik Węgiel->Gaz
    Date: Tue, 4 Dec 2018 08:50:46 +0100

    W dniu 2018-12-03 o 22:33, Irek.N. pisze:
    > Mam pewną zagwozdkę.
    > Szacuję (trochę na czuja, więc skorygujcie proszę), że typowy okres
    > grzewczy zamyka się w moim przypadku w 4.5 tony węgla typu ekogroszek.
    > Sprawność kotła jest mi nieznana, ale przyznaję że nie czyszczę zbyt
    > często (co 2 tygodnie?), więc ile... 60%.
    Cześć Irku, jakby to był zwykły piec to tak, dla kotła z podajnikiem
    będzie więcej, w końcu tego ognia nie dusisz tylko pali się cały czas
    optymalnie
    problemem są przerwy gdzie idzie węgiel na podtrzymanie.

    > Czy dobrze szacuję, że odpowiada to około 2700m3 gazu ziemnego,
    > zakładając sprawność kotła gazowego na poziomie 90%? Czy takie 90% jest
    > w ogóle realne?
    Tak, dlaczego nie, przy grzejnikach raczej kondesacja Ci nie grozi czyli
    ponad 100%
    ale 90% jest spokojnie osiągalne.

    > Cenowo, 4,5 tony to dla mojej lokalizacji jakieś 3150PLN.
    > Cena 2700m3 gazu...nie wiem...3510 będzie ok? (1.3PLN za m3).
    Nie, ja zużywam około 1700m3 i ze wszystkimi opłatami wychodzi mi 2,10
    dla twojego może zejdziesz do 2 zł co da Ci 5400zł.

    --
    Pozdr
    Janusz