eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePytanie do elektronikusów - płynne sterowanie mocą grzałki trójfazowej › Re: Pytanie do elektronikusów - płynne sterowanie mocą grzałki trójfazowej
  • Data: 2020-03-29 20:34:21
    Temat: Re: Pytanie do elektronikusów - płynne sterowanie mocą grzałki trójfazowej
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-03-29 o 20:26, Lisciasty pisze:

    > Czyli węszysz ryzyko zrobienia sieczki z sinusa, co spowoduje
    > ogłupienie agregatu i/lub falownika foto?
    > Pewnie bez testów na żywym organizmie się nie obejdzie.
    Dokładnie, ale zamiast tamtych dałbym to:
    https://allegro.pl/oferta/regulator-mocy-nagrzewnicy
    -3-fazowej-50a-pwm-8848771098
    masz 1/3 ceny tamtego. Dłubiąc w środku da się pewnie przerobić na
    grupowy, ale wg mnie to ostateczność bo on będzie bardziej szarpał
    napieciem w sieci niż fazowy.

    > Jeszcze kwestia jakiegoś mini plc albo czegoś, co będzie monitorować
    > napięcie na każdej fazie i w razie potrzeby zapoda sygnał 0-10V na
    Ale po co? fazy aż tak bardzo nie zmieniają napięcia a jak jedną
    przeciążysz to i tak Ci wyłączy się falownik, wystrczy mierzyć jedną,
    albo jak już chcesz uśredniać 3

    > jeden z regulatorów żeby odpalić grzałkę. Masz może pomysł co tam można
    > by wsadzić?
    Najprościej to jakieś arduino, mierzy napięcie i na pwm-ie robi nap
    sterujące dla tego ssr-a, ogarnia też logikę sterowania falownikiem,
    agregatem i stycznikami, oczywiście nie samo, trzeba płytkę I/O zrobić
    odpowiednią, zresztą do plc zamiast arduino, tak samo.

    --
    Janusz