eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePytanie do elektronikusów - płynne sterowanie mocą grzałki trójfazowej › Re: Pytanie do elektronikusów - płynne sterowanie mocą grzałki trójfazowej
  • Data: 2020-03-29 20:48:57
    Temat: Re: Pytanie do elektronikusów - płynne sterowanie mocą grzałki trójfazowej
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 29 marca 2020 20:34:25 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > Ale po co? fazy aż tak bardzo nie zmieniają napięcia a jak jedną
    > przeciążysz to i tak Ci wyłączy się falownik, wystrczy mierzyć jedną,
    > albo jak już chcesz uśredniać 3

    Nie chodzi o przeciążenie a niedociążenie.
    Jak mi się odpali foto i zacznie pompować moc na 3 fazy (a robi to symetrycznie)
    to jak będę miał na jednej fazie pobór a dwie pozostałe nie obciążone to mi
    na nich napięcie skoczy i trzeba będzie coś zrobić z mocą na nich.
    Dlatego myślę o sterowaniu każdą fazą osobno.
    Chyba że w praktyce to wyjdzie inaczej...

    > Najprościej to jakieś arduino, mierzy napięcie i na pwm-ie robi nap
    > sterujące dla tego ssr-a, ogarnia też logikę sterowania falownikiem,
    > agregatem i stycznikami, oczywiście nie samo, trzeba płytkę I/O zrobić
    > odpowiednią, zresztą do plc zamiast arduino, tak samo.

    Sterowanie falownikiem, stycznikiem i agregatem jest zupełnie zbędne.
    One same sobie poradzą. Agregat ma swój AVR, jak będzie ssanie mocy
    to kręci obrotami, jak nie to będzie pyrkał na jałowym. Falownik foto
    też sobie poradzi. Jedyny problem to co zrobić z nadmiarem mocy chwilowej
    z foto, stąd pomysł upychania tego w ciepłą wodę w trybie natychmiastowym.

    L.