    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: ROZDRABNIACZ frez wałek czy nóż?
    Date: Thu, 11 Feb 2016 06:33:13 +0100

    On 2016-02-09 12:28, Majka wrote:
    > Dzień dobry,
    > czy możecie mi wyjaśnić, czym różnią się rozdrabniacze wyposażone w nóż/noże od
    tych z frezem/frezami albo wyposażonych w wałek z zębami?

    > Które będą trwalsze, mniej awaryjne i jak najbardziej bezobsługowe (poza pracą z
    obciętymi gałązkami)?
    > Które bardziej nadają się do przydomowego ogrodu 1300 mkw, do sprzątania gałęzi
    drzew owocowych i wierzbowych?

    > Czy bieg wsteczny jest bardzo potrzebny?
    >
    > Interesują mnie tylko rozdrabniacze elektryczne.

    Rozdrabniacze z nożem są dobre do świeżo ściętych gałązek, kiedy są
    jeszcze wilgotne. Te z wałkami z zębami bardziej nadają się do
    wyschniętych gałęzi. Mam od kilku lat Boscha z nożem na działce 2000
    m.kw., sprzęt mieli szybko, ale ma 2 wady: jest głośny i nie do końca
    niezawodny. Ale jak na razie udawało się go naprawiać we własnym
    zakresie. Trzeba także dość często ostrzyć nóż - w instrukcji jest
    napisane, że to jakaś specjalna stal szwajcarska i tego nie należy
    ostrzyć, tylko wymieniać, ale spokojnie da się naostrzyć szlifierką
    taśmową. Powiem szczerze - teraz nie wyobrażam sobie życia bez takiej
    rozdrabniarki.

    Piotr