  • Data: 2017-11-21 22:14:01
    Temat: Re: Rachunek za tesle
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.11.2017 o 21:35, Mateusz Bogusz pisze:

    > Mylisz ekonomie z ekologią. Ekologia nie polega na tym, żeby zużyć jak
    > najmniej energii.
    nie wiem co mylę, i gdzie kładę nacisk na uzycie jak naj mniej enegrii.
    Ale może najpierw ja rozwinę, Ty mnie naprostuj jeśli błądzę. jeśli
    spalamy on w samochodzie to możemy z 1 litra przemieścić go o...15-20km.
    straty? PRzedewszstkim ciepło, które w naszym klimacie jest nam
    potrzebne do ogrzewania kabiny pasażerskiej.
    Jeśli to samo zrobimy w elektrowni, ciepło zostanie zamienione na...
    itd. plus są takie że przy odpowiednio zaprojektowanym sposobie spalania
    otrzymamy nieco więcej energii (parę, pare naście procent) ale trudnej
    do przeniesienia. W przypadku spalania węgla, można jeszcze w elektrowni
    zastosować filtry na kominach, ale dpf i inne pro ekologiczne bajery
    robią to samo) dalej w elektryce same straty. Jak dlamnie ekologia to
    właśnie minimalizowanie strat. Ekologiczne też jest minimalizowanie
    zużycia, ale wi większości przypadków samo zużycie jest zaplanowane,
    przemyślane, celowe. chcemy jechać na wczasy, mimo że to spowoduje
    spalenie 100 litrów paliwa na drogach, lub (strzelam) 150 litrów w
    elektrowni. ja wybiorę z kalkulatorem.
    ToMasz