  • 1. Data: 2022-07-19 18:59:10
    Temat: Rekordowa liczba odmów dla nowych instalacji PV
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    "Rok 2021 był rekordowy, jeśli chodzi o liczbę odmów przyłączenia
    instalacji produkcyjnych oraz jeśli chodzi o łączną moc nieprzyłączoną
    do sieci."

    "Łączna moc nieprzyłączona do sieci to ponad 14 GW"

    "Moc instalacji OZE wynosi niemal 20 GW. Rok wcześniej było to ponad 13 GW"

    https://businessinsider.com.pl/gospodarka/polska-sie
    c-sie-zapchala-rekordowa-liczba-odmow-dla-nowych-ins
    talacji/d6pn69d

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-07-19 20:00:53
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > https://businessinsider.com.pl/gospodarka/polska-sie
    c-sie-zapchala-rekordowa-liczba-odmow-dla-nowych-ins

    Przecież to było oczywiste od samego początku. Teraz jeszcze dojdzie
    sytuacja, że "Kowalski" sobie wyliczył w Excelu ile zarobi a tu dupa, bo
    energetyka nie odebrała bo sieć była już zapchana.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 3. Data: 2022-07-19 21:03:47
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 19 July 2022 at 20:02:34 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > sytuacja, że "Kowalski" sobie wyliczył w Excelu ile zarobi a tu dupa, bo
    > energetyka nie odebrała bo sieć była już zapchana.

    5 lat temu Merkelówna zadekretowala na targacjh Intersolar w Monachium,.
    że energetyka przemysłowa nie jest zainteresowana solarnym prądem od Helmutów i muszą
    zużyc na wlasne potrzeby
    i skonczyły się dotacje, net metering, skonczylo sie wysylanie solarnego prądu do
    sieci.

    I to przyszło z opóźnieniem do Polski, tylko co komu z prądu solarnego w po.ludnie,
    gdy jest w pracy

    Czy ma latem gotować 1000 litrów wody ?
    Oswietlac caly dom w dzień ?

    Kupic za 10.000 zl akumulatory które będą zużyte po 5 latach ?

  • 4. Data: 2022-07-19 21:07:09
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > https://businessinsider.com.pl/gospodarka/polska-sie
    c-sie-zapchala-rekordowa-liczba-odmow-dla-nowych-ins

    "Zgodnie z publikacją, w ubiegłym roku najwięcej decyzji odmownych
    podjęła spółka dystrybucyjna Energi (z grupy Orlenu) Energa-Operator. W
    samym 2021 r. wydała 1341 odmów przyłączenia. Większość dotyczyła
    elektrowni fotowoltaicznych o mocy poniżej 1 MW. Spółka uzasadniała
    odmowy konkluzjami indywidualnych ekspertyz wpływu pracy źródła na sieć,
    a także wyczerpaniem możliwości przyłączeniowych w zakresie nowych źródeł."

    Jak czytałem na elektrodzie to z tą spółką ludzie mieli największe
    problemy. Widać rękę pis-u, mają w d..ie ludzi mimo że były mozliwości.

    ""Zdaniem Client Earth odmowne decyzje wydawano pomimo dysponowania
    dostępną mocą przyłączeniową dla źródeł na wnioskowanym obszarze" - czytamy"

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2022-07-20 00:55:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tb6nsu$158th$1@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > polska-siec-sie-zapchala-rekordowa-liczba-odmow

    to jest zjebany kraj

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy

  • 6. Data: 2022-07-20 01:00:31
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 20 July 2022 at 00:55:16 UTC+2, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > --
    > Piter
    >
    > negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    Przed laty znajomy chciał zainstalować 2MW solarów bo hartuje szklo
    i Tauron odpowiedział, że nie jest zainteresowany energia bo w p;obliżu
    elektrociepłownia i nikt energii nie kupi
    i poradzili, aby zużywał na wlasne potrzeby.

    I to jest prawidłowość, bo siec energetyc zna to topologia gwiazdy i logistyka
    a Zenki produkujące energię z solarów odwracają topologię gwiazdy i wysyłaja energie
    do środka gwiazdy, ale wszyscy w tym samym czasie, a wtedy jest południe, środek dnia
    i nie ma odbiorców, bo sa w pracy

  • 7. Data: 2022-07-20 08:20:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-07-2022 o 21:07, Janusz pisze:

    > Jak czytałem na elektrodzie to z tą spółką ludzie mieli największe
    > problemy. Widać rękę pis-u, mają w d..ie ludzi mimo że były mozliwości.

    U mnie Enea wydawała zgodę każdemu jak leci, i skutek jest taki, że po
    dołączeniu ostatniego sąsiada mam czasem napięcie na poziomie 260V i nic
    nie chcą z tym zrobić.
    Napisali, że ich norma jest liczona dla okresu 10 minut, jako średnia i
    wystarczy że taka średnia jest w 95% zgodna z 230V+10%, żeby uznali iż
    jest w porządku.

    A to że kilka, albo kilkanaście razy dziennie wywala falowniki z powodu
    zbyt wysokiego napięcia, co skutkuje oczywiście obniżeniem tej średniej,
    oraz że takie skoki szkodzą innym urządzeniom, to już się nie liczy.

    Więc może lepiej, żeby w takich przypadkach odmwawiali nadmiaru nowych
    podłączeń....

  • 8. Data: 2022-07-20 11:48:56
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 20 lipca 2022 o 08:20:57 UTC+2 Cavallino napisał(a):

> [...]
    > oraz że takie skoki szkodzą innym urządzeniom, to już się nie liczy.
    >
    > Więc może lepiej, żeby w takich przypadkach odmwawiali nadmiaru nowych

    wg elektrody trochę mijają się z prawdą ;)

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2749233.html

    "..i ani słowa jakie dopuszczalne napięcie może być w tych pozostałych 5%. Na
    szczęście prawo UE to reguluje, w tych pozostałych 5% ma być nie gorzej niż +10/-15%
    napięcia znamionowego."

    pewnie samemu trzeba znaleźć podstawę prawną i się powalczyć...

  • 9. Data: 2022-07-20 12:07:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-07-2022 o 11:48, WS pisze:

> [...]
    szczęście prawo UE to reguluje, w tych pozostałych 5% ma być nie gorzej niż +10/-15%

    Nie do końca chyba jest to jakaś obowiązująca wykładnia, zwłaszcza że
    nie podano podstaw prawnych.

    Bo skoro minister mówi, że 95% musi się mieścić w normie, to raczej
    oznacza to że pozostałe 5% nie musi.

    W przeciwnym przypadku - jaki miałby sens ten zapis o 95%?

    Problemem dla mnie nie jest zresztą średnia z 10 minut, tylko chwilowe
    skoki powyżej 260V.
    One wystarczają do wyłączenia falownika, on nie czeka 10 minut żeby
    średnią wyciągać.....

  • 10. Data: 2022-07-20 17:48:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 20 lipca 2022 o 12:08:00 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    ?

    > Problemem dla mnie nie jest zresztą średnia z 10 minut, tylko chwilowe
    > skoki powyżej 260V.

    Blisko dwa lata już będzie jak mi szwagier mówił że sąsiad się z nim pokłócił.
    Szwagier fv na dach wrzucił a za kilka tygodni sąsiad z pretensjami że mu sprzęt AGD
    RTV pada.
    Wtedy się z tego śmiałem( mówiłem żeby zapytał sąsiada czy kury nieść się nie
    przestały) ale teraz widzę że coś może być na rzeczy. Podobny spór niedaleko gdzie
    developer z 10 bliźniaków postawił i na końcu ślepa ulica.
    Fv tam większość pozakładali i też jakiś kwasy wychodzą ze sprzęt się psuje.
    Ps.
    Nie łącze tego z fv ale kumpel co serwis sprzętu rtv prowadzi z tydzień temu
    wstrzymał do odwołania przyjmowanie kolejnych sprzętów do naprawy bo tak zawalony
    robota jest.