  • 11. Data: 2022-07-20 17:56:41
    Temat: Re: Rekordowa liczba odmów dla nowych instalacji PV
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 20 July 2022 at 17:48:28 UTC+2, Kris wrote:
    > środa, 20 lipca 2022 o 12:08:00 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > ?

    > Blisko dwa lata już będzie jak mi szwagier mówił że sąsiad się z nim pokłócił.
    > Szwagier fv na dach wrzucił a za kilka tygodni sąsiad z pretensjami że mu sprzęt
    AGD RTV pada.
    > Wtedy się z tego śmiałem( mówiłem żeby zapytał sąsiada czy kury nieść się nie
    przestały) ale teraz widzę że coś może być na rzeczy. Podobny spór niedaleko gdzie
    developer z 10 bliźniaków postawił i na końcu ślepa ulica.
    > Fv tam większość pozakładali i też jakiś kwasy wychodzą ze sprzęt się psuje.
    > Ps.
    > Nie łącze tego z fv ale kumpel co serwis sprzętu rtv prowadzi z tydzień temu
    wstrzymał do odwołania przyjmowanie kolejnych sprzętów do naprawy bo tak zawalony
    robota jest.
    co za bełkot
    sprzęt ma zabezpieczenie przepięciowe na wypadek burzy

  • 12. Data: 2022-07-21 06:11:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-07-2022 o 17:48, Kris pisze:
> [...]
    wstrzymał do odwołania przyjmowanie kolejnych sprzętów do naprawy bo tak zawalony

    No to lepiej połącz.

    Energetyka powinna powymieniać transformatory, na takie, które
    automatycznie regulują napięcie.
    Ale tego nie robią, tylko pchają prąd w sieć bez opamiętania, a każda
    instalacja pv jeszcze go podnosi.

    Kończy się tak jak opisałem - mój falownik się wyłącza przy 260v.
    Ale niektóre w okolicy pewnie jeszcze wyżej mają limity i działają
    dalej, bo nie widzę spadku napięcia, oprócz tego co mój falownik podnosił.

    Do tego bywa że nocą napięcie nie przekracza 210 V, więc nie bardzo jest
    jak przykręcać na trafo.

  • 13. Data: 2022-07-22 22:29:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 21 lipca 2022 o 06:11:52 UTC+2 Cavallino napisał(a):

> [...]
    developer z 10 bliźniaków postawił i na końcu ślepa ulica.
    wstrzymał do odwołania przyjmowanie kolejnych sprzętów do naprawy bo tak zawalony
    A jak to się przekłada na uzyski/ produkcję?
    Dużo przez to tracisz?
    Jesteś w stanie oszacowć?

  • 14. Data: 2022-07-23 06:51:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-07-2022 o 22:29, Kris pisze:

> [...]
    robota jest.
    > A jak to się przekłada na uzyski/ produkcję?

    Nie.
    Może parę minut dziennie.
    Ale bardziej się boję jakiejś awarii drogiego urządzenia od tych 260v.

  • 15. Data: 2022-07-23 09:12:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-23 o 06:51, Cavallino pisze:

    > Nie.
    > Może parę minut dziennie.
    > Ale bardziej się boję jakiejś awarii drogiego urządzenia od tych 260v.
    Dlatego ja będę obniżał napiecie u siebie o około 10v, kupiłem już
    odpowiednie transformatory skrzynke i łączę to na wejściu do domu. Teraz
    mam po 250V na fazach.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2022-07-23 15:48:09
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 23 July 2022 at 09:12:27 UTC+2, Janusz wrote:

    > Dlatego ja będę obniżał napiecie u siebie o około 10v, kupiłem już
    > odpowiednie transformatory skrzynke i łączę to na wejściu do domu. Teraz
> [...]
    kompletny nonsens i wyrzucanie kasy w błoto
    Napięcie w sieci reguluje norma i za szkody wywołane przepieciąmi odpowiada
    energetyka
    i to temat zamyka.

    Gdy napięcie w sieci spadnie do 230V to transformator je obniży do 220V
    i niektóre urządzenia wykryją za niskie napięcie i właczą tryb awaryjny

  • 17. Data: 2022-07-23 16:28:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.07.2022 15:48, a a wrote:
    > Gdy napięcie w sieci spadnie do 230V to transformator je obniży do 220V
    > i niektóre urządzenia wykryją za niskie napięcie i właczą tryb awaryjny

    Grubo pojechałeś :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2022-07-23 17:42:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Grubo pojechałeś :-D

    Już dawno tego trolla mam w kiblu i nie muszę tych jego głupot czytać :)
    A jak widzę po twojej odpowiedzi to nic nie tracę :)

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2022-07-23 19:26:12
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 23 July 2022 at 17:42:28 UTC+2, Janusz wrote:

    > Już dawno tego trolla mam w kiblu i nie muszę tych jego głupot czytać :)
    > A jak widzę po twojej odpowiedzi to nic nie tracę :)
    >
    > --
    > Janusz
    srajsięidioto

    Jak nowy telewizor wlączysz ma 220V to nie ruszy, bo wydajnośc prądowa przetwornicy
    bedzie za niska.
    Podobnie wszystkie ladowarki, laptopy, pecety, nie mówiąc już o oświetleniu ledowym

    Kiedyś projektowano elektronikę aby startowała na napięciu i 160V
    ale to bardzo dawne czasy.

    Dzisiaj jest norma 230V i tyle ma być w gniazdku
    i na takie i wyższe napięcie zasilania, projektowane sa urządzenia.

    I kazdy może to sprawdzić, gdy autotransformatorem obnizy napięcie w gniazdku.

  • 20. Data: 2022-07-23 19:29:24
    Od: a a <m...@g...com>