  • 31. Data: 2010-03-15 15:30:01
    Temat: Re: Rekuperator - warto zakładać?
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik mirek napisał:
    > rekuperator to przede wszystkim luksus swiezego powietrza w kazdym
    > pomieszczeniu, a potem dopiero ekonomia.

    łał ! To pomyśl co daje okno, nie dość, że świeże powietrze to jeszcze i
    światło.

    pzdr.
    rafał

  • 32. Data: 2010-03-15 17:40:18
    Temat: Re: Rekuperator - warto zakladac?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisal w wiadomosci

    > chyba odwrotnie - jesli mialbys finansowac gotowka to bardziej dobija
    > przez utracone odsetki... i to nie te lokatowe tylko kosztu kapitalu
    > wlasnego

    Taaa. :-)
    No nic, o tym juz tu bylo. :-)

    > w nowym ocieplonym ze szczelnymi oknami i mniej wiecej od 150m2 w gore
    > niezrobienie na poczatku wentylacji mechanicznej to pomylka

    Cos mi sie wydaje, ze chyba odwrotnie. Im wieksza kubatura tym mniej wymian
    potrzeba. To co pisal kudlaty o samochodzie gdzies wyzej ma sens jesli
    chodzi o samochod. W przypadku krytego stadionu pilkarskiego i tej samej
    liczbie osob proporcje sa zupelnie inne. Jak juz pisalem kiedys, dla Was
    zwolennikow argumenty sa relatywne. Jednym pasuje w samochodzie bo mozna sie
    udusic, innym w duzych bo niby taniej domach. Ale pozostawiam te kwestie, bo
    na ten temat tyle juz tu pisano.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2010-03-15 17:46:03
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Mury maja bezwladnosc cieplna dlatego latem schladzaja powietrze /to
    >schlodzenie sie odzyskuje na wymienniku krzyzowym/ a latem podgrzewaja
    >powietrze ktore tez sie odzyskuje.

    Za piec dych miesiecznie. Powiedz mi, ze to nie luksus...

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2010-03-15 22:02:12
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > W pierwszym przypadku rekuperator o sprawnosci 50% da nam sumaryczna
    > oszczędnosc 30%, w drugim 50%. Czyli im bardziej ocieplisz dom tym bardziej
    > opłaca sie zainstalować rekuperator.

    Ciekawa teoria. Zapomniałeś, że procenty wypijamy a zarabiamy złotówki. Podaj teraz
    proszę ile zł/sezon zaoszczędzamy w obu badanych przypadkach.

  • 35. Data: 2010-03-16 07:42:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Ciekawa teoria. Zapomniałeś, że procenty wypijamy a zarabiamy złotówki.
    > Podaj teraz proszę ile zł/sezon zaoszczędzamy w obu badanych przypadkach.

    Mój symulator mówi: w złotówkach to jest tak (dla uproszczenia przyjmuje
    ogrzewanie prądem tylko II taryfa, rekuperator spr 50%, dane pogodowe sezon
    2008/2009), daje równiez dla przykładu bardzo małą wymiane powietrza (jesli
    ktos lubi srodowisko łodzi podwodnej i grzyby) :-)

    budynek symulacyjny 1 (dach 15, ściany 5, podłoga 10)
    duza wymiana powietrza 2xV/h bez rekuperatora koszt 7637zł, z rekuperatorem
    5329zł
    mała wymiana powietrza 0,2/h bez rekuperatora koszt 3483zł, z
    rekuperatorem 3253zł

    budynek symulacyjny 2 (dach 30, ściany 15, podłoga 15)
    duza wymiana powietrza 2xV/h bez rekuperatora koszt 6092zł, z rekuperatorem
    3785zł
    mała wymiana powietrza 0,2/h bez rekuperatora koszt 1939zł, z
    rekuperatorem 1708zł

    wymiana powietrza 2x jest chyba nieco przesadzona, ale nie wiem co przyjąć
    jako zdrową i komfortową.

    b.

  • 36. Data: 2010-03-16 08:15:25
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >aha - rekuperator mozesz wstawic pozniej, moze stanieja w tzw
    >miedzyczasie ;-)

    moze tak moze nie, ale ok powinien, ylko nie wiadomo jak bardzo.

    > Dodatkowo:
    > nie chce fixow - lubie wiosna czy latem otwierac okna
    > (nie analizujmy dlaczego, poprostu lubie)

    >fix to jest opcja, nie musza byc takie wszystkie
    >juz widze jak chodzisz rano i otwierasz wszystkie okna w domu i
    >popoludniu chodzisz i zamykasz albo nasluchujesz czy akurat wiaterek
    >sie wzmaga albo czy deszcz nie zacina

    to nie o to chodzi. Latem gdy i tak went grawitacyjna bedzie kiepsko
    chodzic bede mial uchylone okna. Zreszta wiosna czy latem lubie miec
    uchylone
    okna. Nie wnikajmy dlaczego, jedni lubia spiew ptakow inni szum wiatru
    a jeszcze inni nie latac z drabina przy myciu okien.
    Przyjmij na wiare ze lubie. Sam fakt "ofixowania" wzbudzial by u mie opor
    psychiczny.
    Jak bym w malym domu mial wstawic tylko niektore okna fixy to nie za bardzo
    mam
    pomysl ktore. jedyne co mi przychodzi do glowy to salon gdzie jest wiecej
    okien.
    Czyli w takim domku 120m niewiele zaoszczedze na fixach.

    >tu tez argument za parterowcem

    tego nie komentuje :-) poniewaz IMHO, to tez nie ten watek

    >nikt nie powiedzial, ze went. mechaniczna to mus,
    przeciez ja tego nie traktuje jako musu skoro mam grawitacyjna (bede mial)

    >jak juz masz pewne
    >rozwiazania grzewcze zaplanowane

    mam takie zaplanowane, jakie wymusila na mnie sytuacja. Do gazu nie mam
    dostepu. Pozostaje pompa ciepla, elektryczne, olejowe, paliwo stale.

    Do pompy ciepla i elektrycznego nie potrzebuje komina, ale ta sa drogie
    rozwiazania.

    Do kominaka zawsze komin jest wymagany wiec tego w zadnej chalupie nie
    da sie wyciac,jezeli ktos chce posiadac kominek. Kominkiem nie zamierzam
    grzac
    poniewaz nie chce kotlowni w i tak malym saloniku.

    >oraz okap zamiast pochlaniacza to
    >dlaczego na sile chcesz probowac dopiac do tego went. mechaniczna?

    nie chce na sile, tylko zastanawiam sie jezeli nawet cos bym wycial
    to ile na tym zyskam.

    >poczytaj poprzedni wątek nt

    czytalem nie jeden....

    Pzdr
    Darek

  • 37. Data: 2010-03-16 10:32:33
    Od: "Damian G." <d...@u...fm>

    W dniu 2010-03-16 08:42, Budyń pisze:

> [...]
    > rekuperatorem 1708zł
    >

    > wymiana powietrza 2x jest chyba nieco przesadzona, ale nie wiem co

    Instalację projektuje się zazwyczaj tak aby na najwyższym biegu była
    wymiana 1x (lub ciut więcej). Tego biegu używa się w sytuacjach rzadkich
    typu:
    * impreza - dużo gości
    * w lecie, schładzanie nocą nagrzanego budynku
    Przez większość czasu używane są niższe biegi np. 1/3 wymiany.
    Przy dłuższych nieobecnościach można w ogóle okresowo wyłączać wentylację.

    --
    Damian

  • 38. Data: 2010-03-16 11:18:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Damian G." <d...@u...fm> napisał w
    wiadomości news:hnnl31$qcf$1@news.interia.pl...
> [...]
    > * impreza - dużo gości
    > * w lecie, schładzanie nocą nagrzanego budynku
    > Przez większość czasu używane są niższe biegi np. 1/3 wymiany.

    a no to dobrze, bo te kwoty za ogrzewanie wydały mi sie za duze jakieś.

    b.

  • 39. Data: 2010-03-16 14:19:29
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Taaa. :-)
    > No nic, o tym juz tu bylo. :-)

    Strasznym nieszczęściem jest posiadanie oszczędności/własnego kapitalu.
    ;)))

    Krzysiek

  • 40. Data: 2010-03-16 15:19:58
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 16 Mar, 15:19, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w
    wiadomościnews:hnlpns$k6h$1@news.interia.pl...

    > Strasznym nieszczęściem jest posiadanie oszczędności/własnego kapitalu.
    > ;)))

    do tej pory nie otrzymalem oferty - Wy bierzecie kredyt hip na maks ok
    8% a ja Wam place 10% za Wasze oszczednosci?
    czyzby okazywalo sie, ze oszczednosci sa jednak drozsze?

    wlasnie wielkim dobrodziejstwem jest kapital wlasny/oszczednosci i
    buduje sie z kredytu
    a jak nie masz lepszego pomyslu dzisiaj co robic z nadmiarem plynnosci
    to bilansuj kredyt (plac odsetki od roznicy miedzy kredytem a
    oszczednosciami, przy okazji oprocentowanie brutto bez Belki ;-)

    a moze mozna Wasze oszczednosci wypozyczyc na 5%? biore kazda ilosc...

    dopoki nie dostane oferty za Wasze oszczednosci dopoty traktuje, ze sa
    drozsze niz kredyt :)

    z.