  • Data: 2018-07-08 17:25:35
    Temat: Re: Rok produkcji energii - małe podsumowanie
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Tobie sie wydaje ze warto mnie sie wydaje ze jeszcze nie warto. Prostej matematyki
    nie da sie oszukac. Dzisiaj prad z wlasnej instalacji kosztuje Cie 4 zlote za
    kilowatogodzine. Za dziesiec lat bedzie Cie kosztowal, o ile nic sie nie zdarzy, 45
    groszy za kilowatogodzine a za 25 lat z 25-27 groszy za kilowatogodzine. Mozesz
    napisac ze bedzie inflacja i prad bedzie drozal. A moze jego cena sie nie zmieni? Za
    25 lat mozemy miec ze trzy elektrownie atomowe albo odkryja Kryptonit. Poza tym masz
    swoja inflacje w postaci degradowania sie ogniw i spadku wydajnosci o ok 1% rocznie.
    Dla mnie dzisiaj taka instalacja jak Twoja miala by sens jak by kosztowala 5 tysiecy.
    I za jakis czas moze tyle kosztowac bo to co w niej najwazniejsze z piachu jest
    robione. Pokazywali w tv jak teraz robia bloki krzemowe do produkcji ogniw. Kiedys to
    bylo wyzsze pierdolenstwo a teraz przez 3 dni robia klocka pol metra na pol metra na
    metr. Wystarczy go pociac, wypolerowac pociete, cos tam dolozyc cos ujac. Wydajnosc
    taka jak w fabryce cegly albo plytek do lazienki.