eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domRozgałęźnik - popularna złodziejka do opraw produkcji polskiej › Re: Rozgałęźnik - popularna złodziejka do opraw produkcji polskiej
    From: "Panslavista" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Rozgałęźnik - popularna złodziejka do opraw produkcji polskiej
    Date: Tue, 15 Feb 2011 16:01:10 +0100

    "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> wrote in message
    news:ijdaju$2cv$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Miałem kiedyś taką tzw złodziejkę uniwersalną wkręcaną w miejsce żarówki
    > produkcji polskiej (nie jakaś tam chińszczyzna czy inne) ale podłaczałem
    > do niej urządzenia o małej mocy np. wieratki itp. Nie mam w tej chwili
    > tego urządzenia lecz zastanawia mnie fakt o ile można przekroczyć
    > paramerty podane prze producenta: max moc podłączanych urządzeń 860W 4A.
    > Co w przypadku 1500W 6A (kompresor - załączany chwilowo)? Nie za bardzo
    > chcę pruć ściany coby dostać się do przewodów w pomieszczeniu. wiem że
    > zabezpieczenie przedlicznikowe ma 10A .

> [...]

    Problem jest w obciążalności styków sprężystych w oprawce żarówki.
    Jeżeli przerobisz ją na bardziej wydolne to będziesz mógł podłączać trochę
    większe obciążenia. Jednak znacznie lepiej byłoby umieścić gniazdko koło
    wyłącznika tej żarówki, w najgorszym przypadku pozostałoby rozprucie ściany
    na długości około 1 m, lub wsunięcie do rurki odcinka przewodu i
    zamontowanie gniazda natynkowego lub bardziej elegancko wykucie otworu na
    puszkę pod gniazdo poniżej wyłącznika.
    No chyba, że "nie nada' wtedy zamiast złodziejki zastosować podłączenie
    do kostki pod samym sufitem.