  • 1. Data: 2011-02-15 07:39:42
    Temat: Rozgałęźnik - popularna złodziejka do opraw produkcji polskiej
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witam
    Miałem kiedyś taką tzw złodziejkę uniwersalną wkręcaną w miejsce żarówki
    produkcji polskiej (nie jakaś tam chińszczyzna czy inne) ale podłaczałem do
    niej urządzenia o małej mocy np. wieratki itp. Nie mam w tej chwili tego
    urządzenia lecz zastanawia mnie fakt o ile można przekroczyć paramerty
    podane prze producenta: max moc podłączanych urządzeń 860W 4A. Co w
    przypadku 1500W 6A (kompresor - załączany chwilowo)? Nie za bardzo chcę pruć
    ściany coby dostać się do przewodów w pomieszczeniu. wiem że zabezpieczenie
    przedlicznikowe ma 10A .

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-15 08:37:33
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > ściany coby dostać się do przewodów w pomieszczeniu. wiem że zabezpieczenie

    w markecie na wyprzedaży "wszystko po 5 zł" widziałem chińskie...
    napisane było 16 A...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-02-15 08:49:57
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Dla przykładu przed chwilą też znalazłem model OPG-27 L na płaskie wtyczki
    ale o obciążalności 6A bez podania mocy maxymalnej.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-02-15 12:33:03
    Od: jb <j...@z...pgedystrybucja.pl>

    Każde urządzenie projektowane jest na obciążenie ciągłe. W
    uproszczeniu chodzi o "odporność" na ilość ciepła jaka się wydzieli w
    czasie długotrwałego przepływu prądu obciążenia znamionowego. W
    momencie gdy obciążamy większą mocą wydzielające się ciepło z
    pewnością podniesie temperaturę powyżej tej granicznej ale tylko
    wówczas, gdy obciążymy długotrwale. Krótkie obciążenia większą mocą
    wcale więc nie muszą prowadzić do zniszczenia urządzenia. Jak długo
    można więc w tym przypadku zasilać kompresor - nie wiem, zbyt dużo
    niewiadomych ale chyba nie miałbym obaw przy rzeczywistym chwilowym
    tylko załączeniu.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-02-15 12:49:19
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Ale patrząc na samo wykonanie to ten droższy rozgałęźnik kosztuje około 26
    złotych a tańsze np. 15 a te chińskie 5,5 ewentualnie dawne zsrr 7,50 -
    wykonane z bakielitu. Na tych tanich to nawet nik nie podaje mocy
    maxymalnej.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-02-15 15:01:10
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> wrote in message
> [...]
    > Co w przypadku 1500W 6A (kompresor - załączany chwilowo)? Nie za bardzo
    > chcę pruć ściany coby dostać się do przewodów w pomieszczeniu. wiem że

    Problem jest w obciążalności styków sprężystych w oprawce żarówki.
    Jeżeli przerobisz ją na bardziej wydolne to będziesz mógł podłączać trochę
    większe obciążenia. Jednak znacznie lepiej byłoby umieścić gniazdko koło
    wyłącznika tej żarówki, w najgorszym przypadku pozostałoby rozprucie ściany
    na długości około 1 m, lub wsunięcie do rurki odcinka przewodu i
    zamontowanie gniazda natynkowego lub bardziej elegancko wykucie otworu na
    puszkę pod gniazdo poniżej wyłącznika.
    No chyba, że "nie nada' wtedy zamiast złodziejki zastosować podłączenie
    do kostki pod samym sufitem.

  • 7. Data: 2011-02-16 05:58:16
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Dziękuję wszystkim za porady. Dla bezpieczeństwa postanowiłem wyprowadzić
    oddzielny obwód z tablicy na przewodzie 3 x 2,5, w zasadzie będzie parę
    metrów do pociągnięcia ale bedę miał chociaż pewność, że wszystko jest ok i
    mogę spać spokojnie.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-02-16 08:23:37
    Temat: Re: Rozga???nik - popularna z?odziejka do opraw produkcji polskiej
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Zależy od rozgałęźnika.
    Chińczykom nie przeszkadza pisać, co się chce. Spokojnie kupisz radyjko
    na baterie o mocy 200 W albo rozgałęźnik, który przy poborze 500 W
    śmierdzi i grzeje się a ma napisane 16 A.
    Sprawdź, czy się grzeje, czy nie i już będzie jasne.
    Jacek