  • Data: 2010-09-10 17:32:22
    Temat: Re: Rozmieszczenie czujek alarmowych
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    news:i6dol5$19u$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale Ty proponujesz rzeźbę, podczas gdy taki gotowy kontaktron do alarmu ma
    > postac wałeczka wciskanego palcem w nawiercony wiertłem otwór.
    >
    > http://allegro.pl/satel-k-2-2e-kontaktron-czolowy-bi
    aly-f-vat-i1202408686.html

    Zapewne nie znasz wszystkich konstrukcji z kontaktronami, a ja pisałem o
    cenie rodzajów kontaktronów takich jak zwierne, rozwierne i przełączające
    oraz o zapobieganiu zneutralizowania czujnika np. magnesem neodymowym, a do
    tego potrzebne są dwa kontaktrony zwierny i rozwierny, w zastępstwie
    rozwiernego można użyć przełączającego.
    Dla niekumatych zwierny ma styk normalnie otwarty - zamyka się w wyniku
    pojawienia się pola magnetycznego, które zamyka się poprzez styki.
    Rozwierny ma styk normalnie zamknięty, pojawienie się pola powoduje
    otwarcie styków.
    Kontaktron przełączający ma normalnie zamkniętą parę - pojawienie się
    pola magnetycznego powoduje otwarcie tych styków oraz zamknięcie drugich.
    Z tych kontaktronów tworzy się przekaźniki o wielu parach styków.

    Jeżeli chcesz mi zaoponować to przeczytaj dokładnie co piszę, bo
    fachowcom czasu brak na mowę - trawę.