  • 1. Data: 2010-09-09 08:32:18
    Temat: Rozmieszczenie czujek alarmowych
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    Zaczynam budowę domu i chciałbym rozplanować najefektowniejsze
    rozmieszczenie czujek alarmowych.
    Okablowanie będę kładł sam , znajomy który kiedyś zajmował się
    alarmami obiecał mi później pomóc w uruchomieniu alarmu.

    Nie mam zamiaru ładować majątku w alarm , bo nie wierzę do końca w
    "efektywność" alarmu. Alarm nie będzie podłączony do firmy
    ochroniarskiej.
    Mam nadzieję że po prostu odstraszy złodzieja lub spowoduje że
    szybciej ucieknie w domu a co za tym idzie szkody będą jak
    najmniejsze ...

    Dom nie będzie miał ani krat , ani pseudoantywłamaniowych rolet.
    Dom będzie na takim jakby mini osiedlu domków , ale z jednej strony
    (od strony salonu) nie będzie w bardzo bliskiej odległości innych
    domów.

    Od włamania dom będzie ubezpieczony ...

    W domu chciałbym mieć dwa manipulatory , jeden w garażu , drugi w
    wiatrołapie za drzwiami wejściowymi.

    Chciałbym jakiś prosty i tani alarm.
    Myślałem nad Satelu CA-5 , CA-6.
    Znajomy mówił że czujki można połączyć razem szeregiem , ale chyba
    wolałbym aby każda czujka była osobno podłączona. Może i pójdzie
    więcej kabla , ale będzie "pewniej" ...

    Myślałem też aby zamontować w każdym oknie kontraktony (montowane pod
    oknem). jednakże boję się że będzie to paskudnie wizualnie wyglądało ,
    na tle ciemnych okien i parapetu z konglomeratu ...

    Kontraktony miały by ten "plus" że alarm mógłby działać w nocy (tylko
    kontraktony) + powiedzmy alarm w wiatrołapie + w garażu.
    Więc teoretycznie intruz nie mógłby wejśc w nocy przez salon ...

    Tyle że kontraktony (nawet brązowe) i biały kabel mocno zeszpecą okna :
    (

    Sądzę że będziemy mieli kota , więc czujki musiały by być w wersji
    "odpornej na zwierzęta" , no chyba że takie czujki nie są nic warte ,
    to wtedy wrazie czego kot mógłby być podczas naszej nieobecności w
    jakimś pomieszczeniu (np. kotłownia) które nie ma aktywowanego
    alarmu ...

    Czujki myślałem o tanich Parodox lub Satel (takie malutki które
    zużywają mało pradu).

    Zestaw chce aby był mocno "ekonomiczny" , ale też aby działał
    "poprawnie".

    W załączeniu projekt mojego domku z lekkimi modyfikacjami (w garażu
    nie będzie drzwi na zewnątrz) , kuchnia będzie połączona ze spiżarnią
    i nie będzie dodatkowego okna). łazienka będzie jedna duża.

    http://img36.imageshack.us/img36/7803/rzut00l.gif

    Dzieki !

    W załączeniu przesyłam

  • 2. Data: 2010-09-09 08:52:34
    Temat: Re: Rozmieszczenie czujek alarmowych
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Witaj,

    odpowiadam chronologicznie do Twoich pytań. niestety z jakiegoś powodu mój
    czytnik nie "wciął" Twojego news'a :]

    co do rozmieszczenia czujek to zasada jest taka że szujka zadziała po
    przecięciu promieni którymi świeci (a słabiej jak włamywacz będzie sie
    zbliżał na wprost czujki)
    z tego wynika że najlepiej je montować w rogach na ścianie na której masz
    okna / drzwi (to co chcesz chronić)

    pomyśl także o manipulatorze na piętrze (przy sypialni)

    jabym szedł w Satela ale w integrę...

    czujki i kontraktorony tylko osobno! nie tylko pewniej ale bardziej
    funkcjonalnie. wiesz dokłądnie np którego okna nie zamknąłeś.

    są kontaktorny ciemne (brązowe), na kabel możesz dać czarną koszulkę.

    pomyśl o czujkach boscha. mają odmiany odporne na zwierzęta...

    Piotr

  • 3. Data: 2010-09-09 09:47:32
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 9 Wrz, 10:52, "P.H." <k...@g...w.sieci> wrote:

    > są kontaktorny ciemne (brązowe), na kabel możesz dać czarną koszulkę.

    Przede wszystkim są kontaktrony wpuszczane w okna, jeśli dom jest
    dopiero budowany, to chyba najsensowniejsza opcja.

    J.

  • 4. Data: 2010-09-09 10:10:17
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    Przede wszystkim są kontaktrony wpuszczane w okna, jeśli dom jest
    dopiero budowany, to chyba najsensowniejsza opcja.

    ---------
    o ile producent okien je zamontuje albo pozwoli zamontować bez utraty
    gwarancji

  • 5. Data: 2010-09-09 10:33:35
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Pytanie z całkiem innej beczki, ale czytając tak sie głęboko
    zastanowilem nad nim.
    Skąd sie zdobywa tyle pieniędzy aby wybudowac dom?
    Ostatnio w jakimś programie biznesowym usłyszałem obecnie bank chce
    rozmawiać o pozyczce wtedy gdy jest to młode małzeństwo bez dzieci i
    na reke dostaja około 5000zł. Z uwagi na to że tyle osób sie buduje to
    w Polsce mieszkaja sami "bogacze".
    Jak to jest na prawdę?
    Porównałem sobie amerykę. Tam prawie każdy mieszka w domu i chyba mało
    jest mieszkań ogólnie, a jak sie słyszy że większośc to jacyś zwykli
    pracownicy np w szkole to cos mu tu zupełnie nie pasuje

  • 6. Data: 2010-09-09 10:55:38
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    bs.googlegroups.com...
> [...]
    >rozmawiać o pozyczce wtedy gdy jest to młode małzeństwo bez dzieci i
    >na reke dostaja około 5000zł. Z uwagi na to że tyle osób sie buduje to

    300tys kredytu (kwota wystraczająca na budowe standardowego domu) na 30lat
    to rata ok 1600zł-1800
    Aby otrzymać taki kredyt trzeba miec dochody na poziomie minimum 3000zł.
    Tak to w praktyce wygląda. A ze w Polsce się ciuda dzieja i np z głodu nie
    umierają emeryci z 600zł emerytura to i osoby z dochodem 3000zł spłącaja
    miesięcznie po 1700zł raty.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-09-09 11:32:34
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Pytanie z całkiem innej beczki, ale czytając tak sie głęboko
    > zastanowilem nad nim.
    > Skąd sie zdobywa tyle pieniędzy aby wybudowac dom?

    Powiem tak ...

    Jak skończyłem technikum od razu poszedłem do pracy. Wszystko co
    zarobiłem odkładałem. Rodzice mi pomagali (nie domagali się pieniędzy
    za utrzymanie). Po kilku latach udało mi się kupić mieszkania w 2003r
    (byłem kawalerem ;-) (wtedy na szczęście były w innych cenach ,
    płaciłem za nowe 1800zł za m2).
    Obecnie buduje nam firma budowlana mały domek (z ich działką 1000m2 ,
    dom w postaci developerskiej , ale przypominający bardziej stan pod
    klucz niemalże ..) za 322tys zł ..

    Mieszkanie obecnie chcemy sprzedać , wziąć mały kredyt i kupić dom ...

    Ja ani moja żona nie zarabiamy kokosów. Obydwoje mamy zarobki poniżej
    średniej krajowej a do tego dwójka dzieci ...

    Po prostu całe życie tyrałem ...

    A dom zapewne będziemy "urządzać" w miarę "możliwości"

  • 8. Data: 2010-09-09 11:34:04
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Przede wszystkim są kontaktrony wpuszczane w okna, jeśli dom jest
    > dopiero budowany, to chyba najsensowniejsza opcja.

    Odpada. Trzeba niszczyć okna , a montaż wcale nie jest łatwy. Może
    wykonać to jedynie specjalista a gwarancję na okna szlak trafi.

    Instalkę chce są poprowadzić.

  • 9. Data: 2010-09-09 11:49:10
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Wiesz, ja pytając nie mialem żadnych złych intencji. Ja mam taka
    sytuacje że mam mieszkanie po babci, z tym ze musiałem wszystko zerwać
    ze ścian a także nie mogłem nic za brać od rodziaców żadnych mebli, po
    prostu taka sytuacja a nie to że mi nie pozwolili. Musiałem więc
    mieszkanie urzadzić od początku. Niestety trwalo to i jeszcze trwa
    bardzo długo bo to juz prawie 5 lat a na dodatek od głupiego sąsiada
    który bic mnie chce slyszałem że mu przeszakadza taki czas mimo że nie
    robie zadnych prac glośnych. ja zachowuje się tak cicho jakbym tam
    normalnie mieszkał a to że dłubie sobie jakieś gniszdka to przecież
    nie jego sprawa, no ale tacy tez sie zdarzają. Myslalem o jakiejś
    zamianie bo mnie ten gośc przerasta i nie moge sobie z nim poradzić.
    Doszło do tego że troche zazdroszę ludziom własnych domów dlatego tak
    się pytałem o to jak kredyt zdobyć?
    Niestety moje zarobki tez sa ponizej sredniej a na dodatek nie mam
    oficjalnie żony więc figuruje jako kawaler i w oczach banku jestem
    zero a nie klient.

  • 10. Data: 2010-09-09 11:52:42
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > zbliżał na wprost czujki)
    > z tego wynika że najlepiej je montować w rogach na ścianie na której masz

    A mógłbyś na zdjęciu zaznaczyć gdzie najbardziej "optymalnie" było by
    umieścić czujki i ile sztuk ?

    > pomyśl także o manipulatorze na piętrze (przy sypialni)

    Schodów na poddasze nie będzie. Będzie drabina umieszczona na
    wiatrołapie.
    Góra będzie służyła jako strych i chyba tak pozostanie , choć może
    kiedyś ....

    > jabym szedł w Satela ale w integrę...

    Tyle że integra jest droższa a nie wiem czy możliwości jej "są mi
    potrzebne" ...

    > czujki i kontraktorony tylko osobno! nie tylko pewniej ale bardziej
    > funkcjonalnie. wiesz dokłądnie np którego okna nie zamknąłeś.

    Tyle że jak każda czujka osobno i każdy kontrakton (na jedno okno
    dwuskrzydłowe - 2 kontraktony) to będę potrzebował centralę z
    kilkudziesięcioma wejściami ...
    A to kosztuje ...

    Pozatym kontraktony chce zamontować na dole okna aby okno można było
    np. w nocy otworzyć (nie na oścież) ... , bo w lato ciężko spać przy
    zamkniętych szczelnie oknach ...