    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Rozmieszczenie czujek alarmowych
    Date: Sat, 11 Sep 2010 22:10:46 +0200

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:i6fnlk$rei$1@inews.gazeta.pl...

    > najbardziej mi się widziały wpuszczane , ale wątpie że uda mi sie
    > "zsynchronizować" z osobą która będzie montowała mi okna i nie wiem jak
    > gwarancją by było ...

    Możesz je zamontowac już po montażu okien (ja tak montowałem), byle tylko
    przed ich oglifieniem i oparapeceniem.
    A co do gwarancji - zadzwoń do swojego dostawcy okien, spytaj, nie
    przypuszczaam, żeby robili problemy.

    > Więc jeśli poziom "ochrony' miałby być delikatnie mówiąc niski
    > (zastosowanie w oknie po jednym zwykłym kontraktonie) to dam sobie spokój

    Poziom ochrony jest niewysoki, ale cena tego poziomu jest bardzo niska,
    stosunek cena/jakość jest więc bardzo dobry. A pamietaj o tym, że tanim
    kosztem zyskujesz tez bardzo pożyteczną w domu informację: "zamknąłem ja
    okna przed wyjściem, czy tez nie zamknąłem".

    > Czyli co czujki powinny być skierowane w kierunku okien ?

    Usytuowanie czujek to temat na dłuuugie epistoły, nie da się tego w jednym
    zdaniu zawrzeć. Polecam forum muratora, a tam dłuuugachny wątek "Instalacja
    alarmowa raz jeszcze" (obecnie 190 stron), będący jednocześnie kompendium
    wiedzy alarmiarskiej.

    > No fakt ...

    Litości, jaki "no fakt"? Jedną błądząca osobę potrafię zrozumiec, ale Ty też
    uważasz, że alarm polega na lataniu do przycisku antynapadowego?

    J.