  • 1. Data: 2009-09-04 09:01:30
    Temat: Rozprowadznie deszczowki - moj pomysl
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Chcialbym przedstawic moj pomysl na rozprowadznie deszczowki - czy takie
    rozwiazanie "zda egzamin".
    Dzialka piaszczysta, powierzchnia dachu 200 m2 - dach kopertowy, 6 rur
    spustowych z rynien.
    Do kazdej z rur spustowych chce dolaczyc rure drenazowa (taka zolta z
    dziurami z Castoramy). Dlugosc rury okolo 4-5 m zakopana z malym spadem
    w ziemi i obsypana zwirem.
    Jest to chyba najprostrza wersja odprowadzania wody - nie chce mi sie
    bawic w jakies studnie chlonne itp. Co o tym sadzicie?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-09-04 09:13:34
    Temat: Re: Rozprowadznie deszczowki - moj pomysl
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jest to chyba najprostrza wersja odprowadzania wody - nie chce mi sie
    > bawic w jakies studnie chlonne itp. Co o tym sadzicie?

    sądzimy (przynajmniej ja) że to lipny pomysł
    studnia chłonna ma swoją pojemność i pozwala na szybkie zmagazynowanie wody
    i stopniowe oddanie jej do gruntu
    rury drenarskie (w twoim przypadku to 6x5=30m mają za małą pojemność żeby
    zmagazynować wodę z średniej nawet ulewy a piach jaki by nie był nie przyjmi
    tej wody od razu

  • 3. Data: 2009-09-04 09:29:45
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    P.H. pisze:

> [...]
    > rury drenarskie (w twoim przypadku to 6x5=30m mają za małą pojemność
    > żeby zmagazynować wodę z średniej nawet ulewy a piach jaki by nie był
    Na pewno ten piach nie przyjmie skoro już sam będzie mokry.

    U siebie zrobiłem studnie, ze studni mam przelew na razie puszczony w
    niebyt, czekam aż gmina pomyśli o jakimś rowie. Sama studnia nie
    odbierze mi intensywnych opadów. Studnia jest usytuowana w najniższym
    miejscu na działce, gdzie będzie trawa. Samo miejsce nie będzie
    uczęszczane i jest ze spadkiem w kierunku drogi, więc jakoś ta woda
    sobie poradzi :) - przynajmniej mam nadzieję, że sobie poradzi na razie
    czekam na solidny deszcz.

    Ariusz

  • 4. Data: 2009-09-04 09:49:22
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > Do kazdej z rur spustowych chce dolaczyc rure drenazowa (taka zolta z
    > dziurami z Castoramy). Dlugosc rury okolo 4-5 m zakopana z malym spadem

    Powinnoi być OK, jeśli w samą rurę wejdzie z cirka 1000 litrów, ale i
    wtedy przy gruncie klapki rewizyjne konieczne, by nadmiar miał którędy
    wypłynąć.

  • 5. Data: 2009-09-04 10:26:38
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    To chyba da sie policzyc.
    Zlap deszczowke w okresie najwiekszych opadow, oblicz ile wody splywa
    ci przez rure o danej srednicy przyjmij jednostke czasu np. minute i
    bedziesz wiedzial ile wody musi odebrac grunt. Uwaga na
    niedowierzanie, ze moze byc tak duzo, wartosci nieprawdopodobne moga
    byc jak nabardziej prawdziwe.
    ja obliczalem na podstawie opadow sredniorocznych ile wody moge
    zaoszczedzic (zlapac deszczowke i ja zatrzymac). Opady srednioroczne
    nie uwzgledniaja intensywnych opadow z osttnich lat. wyszlo mi, zeby
    woda zmiescila sie i nie odplnela przy jednorazowej ulewie musze miec
    4 zbiorniki 10m3 a i to na styk mi wychodzilo (oczywiscie powierzchnia
    dachu ma znaczenie).

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-09-04 11:10:58
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > Jest to chyba najprostrza wersja odprowadzania wody - nie chce mi sie
    > bawic w jakies studnie chlonne itp. Co o tym sadzicie?

    Mam podobną sytuację,
    dach ok 250m2.
    4 rury spustowe
    od każdej rury idzie rurą drenarską ok od 4 do 8m na koniec wpada to do
    studni
    srednica studni 80cm , 4 kręgi, zobaczymy jak sprawdzi się przy roztopach

    krąg jeden to koszt 80zł + pokrywa 80zł

    chciałem zrobić podobnie jak Ty, jednak miałem obawy

    jeśli nie zmienisz, daj znac czy w przyszłości na grupie jak
    sprawdziło się Twoje rozwiązanie

  • 7. Data: 2009-09-04 12:03:32
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    Dy pisze:
    > wyszlo mi, zeby
    > woda zmiescila sie i nie odplnela przy jednorazowej ulewie musze miec
    > 4 zbiorniki 10m3 a i to na styk mi wychodzilo (oczywiscie powierzchnia
    > dachu ma znaczenie).

    4*10m3 czy 4*2,5m3=10m3 ?
    Nie mniej w obu przypadkach to już pojemność ładnego basenu
    Jakiej powierzchni masz dach że przy jednej ulewie tyle wody zbierasz?

    Według prognoz pogody, ulewa może dostarczyć około 10mm wody na
    godzinę(wtedy naprawdę mocno leje), co daje 10l na każdy m2
    powierzchni(płaskiej) również na 1 godzinę.
    Zakładając że leje 10 godzin z taką intensywnością to z 1m2 mamy 100l
    wody. Przy powierzchni dachu 100m2(w rzucie poziomym) mamy 1 kubik wody.
    Czyli Twój dach ma w przybliżeniu 1000m2 (albo 4000m2 gdy masz 4
    zbiorniki po 10m3) - mieszkasz na stadionie?;)

    Wracając do pytania wątkotwórcy..
    Przy powierzchni dachu 200m2 przy mojej hipotetycznej ulewie, zbierze
    się 2m3 wody, czyli jakieś 300l z hakiem na drenaż. Jeżeli nie będziesz
    żałował żwiru przy zasypywaniu drenażu(właściwie to pod drenażem)
    powinno być OK. Dodatkowo odsuną bym rurę rozsączającą od domu
    przynajmniej kilka metrów, co by fundamentów niepotrzebnie nie podlewać.
    Pozdrawiam
    Rafał

    P.S. Nie spotkałem jeszcze takich opadów aby przez więcej niż kilka
    godzin lało z intensywnością większą niż 5mm/h

  • 8. Data: 2009-09-04 12:24:17
    Od: "Jacek Filipkiewicz" <f...@i...com.pl>

    Rafal wrote:
    > P.S. Nie spotkałem jeszcze takich opadów aby przez więcej niż kilka
    > godzin lało z intensywnością większą niż 5mm/h

    wpisz w google frazę "w ciągu godziny spadło", a na pierwszej stronie
    z wynikami spotkasz się z conajmniej kilkoma takimi opadami

    pzdr filip

  • 9. Data: 2009-09-04 12:36:34
    Od: pio <p...@g...com>

    On 4 Wrz, 14:03, Rafal <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Czyli Twój dach ma w przybliżeniu 1000m2 (albo 4000m2 gdy masz 4
    > zbiorniki po 10m3) - mieszkasz na stadionie?;)

    100 litrów na 1m2 to 0,1 m3 i to daje 10m3 ze 100m2 czyli 200 m3 mamy
    20 m3.

> [...]
    >
    > P.S. Nie spotkałem jeszcze takich opadów aby przez więcej niż kilka
    > godzin lało z intensywnością większą niż 5mm/h

    Ja mam studnię ok. 5m3 i niestety przelewa po każdej duzęj ulewie (a
    takich było już kilkanaście w tym roku). Nie mam jeszcze zrobionego
    porządengo przelewu.

  • 10. Data: 2009-09-04 12:41:22
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    pio pisze:

    > 100 litrów na 1m2 to 0,1 m3 i to daje 10m3 ze 100m2 czyli 200 m3 mamy
    > 20 m3.

    mea culpa - jedno zero uciekło...
    i powiedzieć że taka gafa na wieki wieków w necie pozostanie....
    aż wstyd :)

    Pozdrawiam
    Rafał