    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 15 Dec 2014 04:26:25 -0800 (PST)
    Subject: Re: Rura PEX wymiennik ciepła
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 grudnia 2014 13:14:54 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    udało się grawitacyjnie zrobić przepływ wody grzanej. Woda grzejąca podawana jest
    przez chwilę pompką a potem sama leci. Ze dwa razy dłużej zlatuje woda z wanny. Mnie
    to nie przeszkadza. Zbiornik ma 250 litrów. Jest bezciśnieniowy. Pod lustrem wody z
    glikolem jest wymiennik ciepła zrobiony z rurki miedzianej, takiej zwykłej
    instalacyjnej. Przez niego zasilany jest bojler wodą z sieci. Prymitywne ale działa.
    Szacuję że daje to rocznie 150-200 złotych oszczędności.

    > A co bedzie jak wymiennik (ten zrobiony z rurki miedzianej) sie rozszczelni ?
    > Bedziesz pil glikol? :) Gdybym nie znal Twoich sztuczek to nie podejrzewalbym,
    > ze jest to najtanszy, trujacy glikol etylenowy?
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    A dlaczego miałby się rozszczelnić? W ścianach takie rurki dziesiątki lat są
    zamurowane i się nie rozszczelniają. Oczywiście ze ten najtańszy trujący glikol. W
    rurce większe ciśnienie niż 5cm słupa wody. Nawet jak się rozszczelni to i tak do
    rurki nie wleci. A czy ten etylenowy taki trujący że od zapachu się w 3 sekundy
    umiera? Wszystkie płyny do chłodnic na nim robione i wiadomo że po Borygo się nie
    rzygo.