  • Data: 2009-09-17 21:36:57
    Temat: Re: Rury PP - jaki producent?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h8u97t$ium$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak, cyrkulację z tego chcę zrobić. Ale jeszcze się zastanawiam, chyba też
    > kupię najpierw jedną rurkę i garść złączek i się pobawię, tą średnicę
    > podobno najłatwiej zawęzić przy zgrzewaniu, jak faktycznie będzie tak
    > kiepsko, to zrezygnuję na rzecz 20mm

    Nie wiem czy warto. Kolejna srednica i kolejne scinki. Na cenie chyba duzo
    nie zaoszczedzisz. W hurtowni gdzie ja sie zaopatrywalem nawet takiej
    srednicy nie mieli. Co wazne, na calym obwodzie cieplej wody lacznie z
    cyrkulacja nakladaj od razu otuline. To determinanta przyszlych kosztow CWU.
    Na odcinkach pow. 4m na rurach CWU rob kompensacje, albo stosuj rury
    stabilizowane z powodu sporej rozszerzalnosci materialu i by uniknac
    przyszlych problemow. Zaplanuj wysokosci tak, aby te rury mozna bylo polozyc
    na pierwszej warstwie styropianu, nie na betonie. Unikniesz w ten sposob
    ogrzewania gruntu. Stosuj peszle i otuliny, by rura nigdzie nie byla na
    sztywno "zwiazana" z przegrodami.

    Pozdro.. TK