    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Sep 2021 11:35:56 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Rząd sobie szyje gruba poduszkę na dupę.
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 19:50:52 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):
    > hiperinflacji może nie będzie, ale wysoka inflacja może się utrzymać
    > długo, bo jest rządzącym na rękę. ja obstawiam scenariusz, w którym na
    > ile to możliwe wysoka inflacja będzie ukrywana, a później to już
    Załatwili to dając kredyty mieszkaniowe/budowlane. Inflacja jest wtedy kiedy ludzie w
    kieszeniach mają więcej niż jest dóbr do kupienia.
> [...]
    > jeszcze tych pieniędzy nie wydają
    > Ludzie przez kredyty wyjęli sobie pieniądze z kieszeni na dziesiątki
    > lat. Do tego im bardziej są ludzie zadłużeni tym rząd ma nad nimi
    > większą kontrolę. Kryzys nie grozi bo pracy jest do oporu. Czasy takie
    > że pić pierdolić nie żałować. W życiu trzeba pofolgować. Oczywiście
    > tylko w sytuacji jak się nie ma kredytu. Dla niezadłużonych jest
    > doskonały czas do życia. Nie będzie inflacji czyli podstawowe dobra nie
    > będą bardzo drożały bo zadłużeni by biologicznie nie przeżyli.
    > >
    > nie wiem w jakiej rzeczywistości żyjesz jeśli nie widzisz wzrostu cen

    Budownictwo to nie jest kreowanie pieniędzy z powietrza. Za może i bez pokrycia
    pieniądze powstają dobra za które kredytobiorca zapłaci w żywej zarobionej gotówce
    30% więcej. To co ludzie będą oddawali to nie będą pieniądze wykreowane z powietrza.
    Bez bańki budowlanej była by dopiero inflacja i kryzys. Bańka budowlana uratowała
    chwilowo wszystkim dupy. A że za jakiś dłuższy czas zapłacą za nią lemingi z pustymi
    mieszkaniami i niezapłaconymi kredytami będzie problemem innego rządu i sejmu.