    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Sep 2021 13:11:11 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Rząd sobie szyje gruba poduszkę na dupę.
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 21:23:57 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):
> [...]
    pieniądze powstają dobra za które kredytobiorca zapłaci w żywej zarobionej gotówce
    30% więcej. To co ludzie będą oddawali to nie będą pieniądze wykreowane z powietrza.
    Bez bańki budowlanej była by dopiero inflacja i kryzys. Bańka budowlana uratowała
    chwilowo wszystkim dupy. A że za jakiś dłuższy czas zapłacą za nią lemingi z pustymi
    mieszkaniami i niezapłaconymi kredytami będzie problemem innego rządu i sejmu.

    > nadal nie jesteś w stanie sobie wyobrazić, że te świeżo "wydrukowane"
    > pieniądze trafiły/trafiają do czyjegoś portfela i prędzej czy później
    > będą wydane
    Jeśli dzień wolności podatkowej wypada u nas w połowie roku to połowa tych pieniędzy
    od razu wraca do budżetu w formie podatków. Gdyby nie wirus to część drugiej połowy
    została by wywieziona za granicę w formie opłat za wakacje. A że motłoch nie mógł
    wyjeżdżać, bo elity to i owszem, to zaczela się tworzyć bańka inflacyjna. Za dużo
    zostało ludziom pieniędzy. Dużo pieniędzy na rynku i mało towarów to klasyczne powody
    inflacji. Żeby jej zapobiec należało znaleźć branże maksymalnie odporna na wirusa.
    Budownictwo jest w miarę odporne na wirusa. Trzeba było znaleźć dziedzinę gospodarki
    w której jest mały wkład dewizowy, żeby nie pozbywać się dewiz. Budownictwo jest taka
    dziedzina.Trzeba było obniżyć oprocentowanie lokat żeby oszczędzanie stało się
    nieopłacalne. Dla rządu to jak pstryknąć palcami. Wywołało to niewielka ogólna
    inflację. Z tym że większy wpływ na inflację miały wzrosty cen surowców
    energetycznych i budowlanych. Ciekawa sprawa. Używam stali nierdzewnej. W przeciągu
    roku zdrożała o jakieś 5%, tyle co inflacja. W stali nierdzewnej cirka jebalt 80% to
    żelazo to samo co w zbrojeniowej/budowlanej. Podobno stał zbrojeniowa zdrożała więcej
    niż 5%. Konserwy też nie zdożaly więcej niż inflacja a puszki są z blachy stalowej.
    Wszystko wskazuje że bańka budowlana została stworzona jako odpowiedź na wirusa. O
    korzyściach jakie będą z tego miały kolejne rządy napisałem wcześniej.