  • Data: 2019-06-28 11:35:22
    Temat: Re: Schładzanie podłogówki jako AC
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan WS napisał:

    > Oczywiscie w spalinach jest sporo wody, ale konstrukcja tego garazowca
    > jest taka, ze ma idealna wentylacje spalin z czesci wspolnej, za to
    > wentylacja samych ga garazy to sciema :(

    Sporo. Z przedstawionego wzoru wynika, że mniej więcej tyle samo (wagowo)
    ile spalono paliwa. Dwutlenku węgla ze trzy razy tyle (też wagowo, bo
    molowo mniej). Ten dwutlenek węgla można, a nawet trzeba wywentylować.
    Z wodą bardzo często tak się nie daje -- wcześniej się skropli, niż ją
    wywieje.

    > Oczywiscie sie zgadzam, w zimie nawet para dosc dlugo leci, ale nie to
    > jest problemem.

    Bystry obserwator zauważy nawet takie zjawisko: na zimnym betonie wokół
    rury skrapla się para wodna. U mnie tak bywa -- nie w żadnym garażu, nie
    w wielkiej dziurze w ziemi. Tak po prostu na wolnym powietrzu.

    > Na pocztku wiosny (pierwsze upaly ponad 20) zdarze sie, ze ze stalowej
    > bramy garazowej kapie woda... W srodku jest ponizej 10 stopni.

    Kapie również z mojej stalowej bramy, przez którą wjeżdżam na działkę.
    To się "rosa" nazywa.

    > Jak sie nagrzeje (tak jak teraz) problem znika.

    Problem jest tylko w obiektach zamkniętych, takich jak podziemne garaże.
    W innych miejscach ludzie przeważnie rosą się nie muszą przejmować.

    Jarek

    --
    Wygląda człek wygląda, aż oczy się mrużą
    A Moskal jak nas trzymał, tak trzyma za szyję