  • 11. Data: 2013-10-15 10:10:02
    Temat: Re: Sciany z SILKI 24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:d1a496ed-55b7-4344-a608-aa587e0845d5@go
    oglegroups.com...

    > Mamy piony obok siebie. Ale przecież ja słyszę za ścianą a nie w kratce
    > wentylacyjnej. np jak leciu u nich woda to moge wskazać konkretne zródło,

    Może być tak że częściowo dźwięk idzie przez ścianę - stąd możesz wskazać
    źródło, a do tego przez wentylację i stąd jest głośno. Raczej przez ścianę z
    silki 18cm nie powinno być słychać odczuwalnych hałasów.

    Zawsze pozostaje taka możliwość że w tej ścianie są niezamurowane przerwy
    pomiędzy bloczkami więc tak naprawdę pomiędzy Tobą a Sąsiadem są tylko dwie
    warstwy tynku i płytek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-10-15 13:32:12
    Od: s...@g...com

    A może być tak że niesie się poprzez podłogę. Ja widziałem jak jest budowana ta
    ściana, tam na prawdę nie mam pustych niezabetonowanych przestrzeni. Natomiast w
    ścianę są bruzdy tam ułożone są instalacje wodne. Czy może mieć to jakiś związek?
    Jest to na prawdę mało komfortowe zwłaszcza ze jest to niby nowoczesna konstrukcja
    Tak samo jakimś cudem basy się niosą i to tak że pod podłogą czuję wibrację. Nie
    robiła to jakaś firma krzak więc o fuszerkę ich nie podejrzewam, ale coś mi nie
    pasuje w tym wszystkim.

  • 13. Data: 2013-10-15 14:19:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A może być tak że niesie się poprzez podłogę.

    Możliwe, ale napisałeś że możesz zlokalizować źródło dźwięku więc to
    sugerowało że przez ścianę.

> [...]
    > niezabetonowanych przestrzeni. Natomiast w ścianę są bruzdy tam ułożone są

    To zależy jak głębokie są te bruzdy :-)
    Jeśli to najpopularniejsza silka to ma w środku dwa otwory, więc nawet
    kilkucentymetrowe bruzdy zrobione z obu stron powodują dziury na wylot.

    > Jest to na prawdę mało komfortowe zwłaszcza ze jest to niby nowoczesna
    > konstrukcja

    W Gliwicach (a podejrzewam że w innych miastach też) są bloki gdzie nie
    trzeba włączać dźwięku w telewizorze - wystarczy nastawić ten sam kanał co
    sąsiad. Wieczorem przy wyłączanym telewizorze słychać normalne rozmowy - nie
    krzyki i kłótnie ale normalne rozmowy.

    W nowym budownictwie ściany działowe buduje się z silki właśnie po to by
    tego uniknąć. Ja bym jednak sprawdził czy te dźwięki nie idą przez
    wentylację jak następnym razem sąsiad odkręci wodę to zatkaj czymś
    wentylację i sprawdź czy się poprawiło. Podłoga ma jednak sporą masę i nie
    powinna przenosić dźwięku uderzających kropel.

    > Tak samo jakimś cudem basy się niosą i to tak że pod podłogą czuję
    > wibrację. Nie robiła to jakaś firma krzak więc o fuszerkę ich nie
    > podejrzewam, ale coś mi nie pasuje w
    > tym wszystkim.

    To akurat normalne i tego łatwo nie unikniesz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-10-15 14:23:41
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.10.2013 08:44, Irek N. pisze:

    > Jak sąsiadka z za ściany, to ja bym sprawdził jak sufit rozwiązano, bo
    > może GK macie "wspólny"? Trafiło mi się kiedyś coś takiego w Poznaniu,
    > fatalnie się mieszkało.

    Czy instalacja, szczególnie ta od ubikacji, jest w tej ścianie? czy może
    osobno w jakimś szachcie?

  • 15. Data: 2013-10-15 21:00:49
    Od: s...@g...com

    Instalacja od ubikacji jest położona tak że jest specjalny szacht a potem od niego po
    ścianie leci rura do zabudowanego "Geberitu". Tego WC do zabudowy.
    Natomiast woda ciepła i zimna jest w bruzdach w ścianie.
    Problem w tym że wentylację mamy w osobnych pionach, bo to po sąsiedzku miedzy
    mieszkaniami. Więc przez wentylacje to może chyba przenosić się z dołu sąsiada a nie
    z boku.
    >Ergie wiem o czym mówisz, też mieszkałem w takim bloku z płyty że kaszlanie sąsiada
    słyszałem. Myślałem że w ścianach z silki jest inaczej a tu zaskoczenie.

    Pytam Was o to bo podejrzewam że nie do końca jest to normalne. Zastanawiam się czy
    TV mój u sąsiada słychać? Dzisiaj okazało się że jakąś pralkę słyszę, ale nie
    wnikałem czy to z boku czy z dołu bo bym sie stresował. ale następnym razem
    posłucham.