  • 1. Data: 2013-10-13 20:09:11
    Temat: badanie kamera termowizyjną ile i kiedy zrobić
    Od: r...@g...com

    witam

    wprowadziliśmy się rok temu w dość szybkim tempie, chciałbym sprawdzić czy dom jest
    dobrze ocieplony

    kiedy zrobić badanie kamera termowizyjną i ile to kosztuje?

    pozdrawiam

    decore-meble.pl

  • 2. Data: 2013-10-13 20:16:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 października 2013 20:09:11 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:

    > kiedy zrobić badanie kamera termowizyjną i ile to kosztuje?

    Kiedy na dworze panuje najnizsza temperatura (-20st bedzie optimum ;-)
    Im nizsza temperatura na zewnatrz tym wiecej szczegolow bedzie mozna
    golym okiem dostrzec. Przed badaniem warto by podkrecic troche ogrzewanie
    zeby w srodku bylo troche cieplej niz zwykle :) Wstrzymalbym sie z tym
    do stycznia / lutego :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-10-13 20:41:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > ogrzewanie
    > zeby w srodku bylo troche cieplej niz zwykle :) Wstrzymalbym sie z tym

    przesadzasz... wystarczy różnica ok 10 do 15 stopni miedzy wnętrzem i
    zewnętrzem...

    warto sie zastanowić czy nie wymusić nadciśnienia w domu, wtedy lepiej widać
    nieszczelności izolacji.

  • 4. Data: 2013-10-13 20:49:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 października 2013 20:41:23 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > przesadzasz... wystarczy różnica ok 10 do 15 stopni miedzy wnętrzem i
    > zewnętrzem...

    No ja wiem, ale im wieksza roznica temp. tym wiadomo, ze bedzie lepiej
    to wszystko widac :)

    > warto sie zastanowić czy nie wymusić nadciśnienia w domu, wtedy lepiej widać
    > nieszczelności izolacji.

    Kapusta z grochem na kolacje i rano mozna robic badania :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2013-10-13 20:54:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > No ja wiem, ale im wieksza roznica temp. tym wiadomo, ze bedzie lepiej
    > to wszystko widac :)

    > Kapusta z grochem na kolacje i rano mozna robic badania :P

    najpierw trzeba pozatykac otwory... ;-)

  • 6. Data: 2013-10-13 22:03:50
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Tak jak wcześniej Ci napisali, musi być różnica temperatur.
    Dobrze jest, gdy przez kilka dni nie ma zmian w temperaturze (nie chodzi
    o noc-dzień, ale o ciepłe dni/zimne dni).
    Dodatkowo albo bardzo pochmurny dzień, albo badanie zrobić jak jeszcze
    jest szaro, później słoneczko może przeszkadzać, chyba że tylko mostków
    szukasz. Takie zgrubne badanie zawsze wyjdzie dobrze.

    Przy odpowiednim podejściu i kamerze widać wszystkie granice płyt
    (jeżeli to styropian) oraz można spokojnie policzyć ile i gdzie kołków
    wbili :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2013-10-14 14:45:03
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > najpierw trzeba pozatykac otwory... ;-)

    po kapuście z grochem zatykać otwory? najgorszemu wrogowi tego nie
    życzę :)

    jeffrey

  • 8. Data: 2013-10-14 15:43:36
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > po kapuście z grochem zatykać otwory? najgorszemu wrogowi tego nie życzę :)

    Zmienił byś zdanie, gdybyś był nieopodal ;)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2013-10-14 23:12:09
    Od: "GREGOR" <grzelecg&gmai.com>

    - przede wszystkim brak słońca przez kilka dni
    - delta T min. 15-20 C
    - najlepiej pochmurno przed min. 3 dni
    - brak opadów deszczu/śniegu
    - bez wiatru.

    Chodzi o to aby strumień ciepła ustalił się co do kierunku i wartości.

    Większość problemów będzie widać od środka.
    Na zewnątrz widoczne będą "grube" problemy.

    Na chwilę obecną nie ma warunków do badania.
    Trzeba poczekać jeszcze ok. 3-4 tygodni.

    Badanie z raportem domu o. 200m2 to koszt ok. 450zł (mazowsze)

    Pozdrawiam
    GREGOR - Termowizja.XMSG.PL
    ITC Termographer Level 1

  • 10. Data: 2013-10-15 08:01:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-13 20:41, Marek Dyjor wrote:
    > warto sie zastanowić czy nie wymusić nadciśnienia w domu

    IMO bez tego nie warto w ogóle podchodzić do tematu.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info