    From: "ZZZ" <n...@n...spam.com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Siać trawę teraz, czy czekać do wiosny?
    Date: Mon, 29 Sep 2014 08:19:36 +0200

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    news:5428424b$0$16891$65785112@news.neostrada.pl...
    > Sam się domagałeś ;-) więc już melduję:
    > 1. karbid na krety nie działa, można robić spektakularne wybuchy, ale kret
    > i tak kopie dalej (no może po kilku dniach przerwy)
    > 2. tydzień temu złapałem żywcem wypasionego osobnika (na pułapkę).
    > Zastanawiam się, czy on sam jeden dał rady zrobić kilkanaście kopców
    > wielkości wiaderka.
    > Jacek

    Według Ciebie nie działa (ale przecież on nie pozbawia życia kreta).
    Według mnie odstrasza i zniechęca do kopania w tej okolicy.
    Wiosną "walczyłem" z kretem(ami?) który kopał mi w grządkach warzywnych
    właśnie karbidem. Do korytarzy wrzucałem niewielkie kawałki, lekko podlane
    wodą
    i zakrywałem korytarz. Kret w kolejnych dniach chyba przenosił się dalej bo
    pojawiały się nowe kopce oddalone od tych "zakarbidowanych".
    Wytrwałe zatruwanie mu kolejnych korytarzy skutkowało tym, że przenosił
    się coraz dalej ze swoją aktywnością, dalej od grządek.
    Trwało to ok. 2 tygodni codziennego, podawania karbidu i krecia aktywność
    zakończyła się. Widziałem jeszcze pojedyncze kopczyki w dalszych częściach
    ogrodu ale tam już nie miałem zamiaru (ani siły) zwalczać go.
    Przez całe lato był spokój. Niestety w ostatnich dniach zobaczyłem jakieś
    świeże
    kopczyki na grządkach :( Chyba mu odpuszczę w tym sezonie, chociaż
    obawiam się że jak sobie spokojnie przezimuje to z wiosną mogę mieć
    powtórkę z rozrywki.
    ZZ