    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Skraplacz klimy wisi na scianie u sasiada
    Date: Tue, 18 Aug 2015 18:22:21 -0500
    <1wdhdhv0ifs5i.jgyesq703k4r$.dlg@40tude.net> <mqu7iv$ftb$1@dont-email.me>
    <srps4yykpbyx.1pfhtvtdej77t$.dlg@40tude.net> <mqvoii$qev$1@dont-email.me>
    <1hmyyvq38xrx7$.1oyrk8evmg4lu$.dlg@40tude.net>
    <55d39263$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <17sxd77zukq43.1wc07y28z8u2s$.dlg@40tude.net>
    <t9udxgfb8w20$.1h2tadhi58uvl.dlg@40tude.net>

    news:t9udxgfb8w20$.1h2tadhi58uvl.dlg@40tude.net...
> [...]
    imatyzacja-manualna-od-automatycznej/

    > ...oraz, na marginesie:
    >
    > "Mimo to jednak climatronic wypada niekorzystnie we wszelkich testach
    > wydajnościowo-ekonomicznych uwzględniających skrajne obciążenia samochodu.
    > Nie wszyscy wiedzą, że coraz większa ilość elektroniki i czujników
    > stosowanych w układach klimatyzacji dopuszcza np. całkowite odłączenie
    > sprężarki w momencie nagłego wzrostu obrotów silnika, co z całą pewnością
    > nie wpływa na zrównoważoną i wydajną pracę układu klimy."
    > http://www.klimatyzacja-samochodowa.com/korzystniejs
    za-klimatyzacja-manualna-czy-automatyczna/

    Dobrze że nie masz climatronica, bo przy każdym dodaniu gazu odłączałby
    sprzęgło klimy i zaziębiałabyś się natychmiast, kilka razy dziennie :-)

    A tak poważniej - ta akurat funkcja przydaje się w słabych samochodach,
    gdzie na napędzanie klimy zużywa się istotny procent mocy silnika, który
    przydaje się np. przy wyprzedzaniu - więc warto w czasie manewru
    wyprzedzania odłączyć na parę sekund sprężarkę klimy od silnika aby nie
    spowalniać niepotrzebnie osiągów samochodu. Bardzo przyjemna funkcja, choć
    pewnie zbędna jeśli Twoje auto ma 300 koni mechanicznych ;-)

    Co do wpływu na "wydajność ochładzania samochodu" to zdaje się interesuje
    Cię jego powolne ochładzanie aby się nie przeziębić, więc odłączenie na
    chwilę klimy powinno być dla Ciebie zaletą a nie wadą.