    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Słabe ciśnienie wody w kranie do pralki automatycznej
    Date: Tue, 01 Jun 2010 09:36:26 +0200

    On 31.05.2010 14:43, rokoski, roko wrote:
    > Witam.
    >
    > Moja siostra mieszkająca w Nairobi w Kenii kupiła sobie pralkę
    > automatyczną Samsunga. Model WF8858NMW.
    > Pan w sklepie zapewniał, że podpinając pojemnik z wodą pralka się
    > napełni. No niestety tak nie jest ;) pralka potrzebuje wg instrukcji
    > ciśnienia wody min 50kPa. Pralka wyrzuca błąd 4e
    > Ustawienie zbiornika na dużo większej wysokości jest niemożliwe. Jakiś
    > hydrofor za skomplikowane do montażu.
    >
    > Czy można w prosty sposób zmienić czas napełniania na dłuższy? Czy
    > jest możliwe odłączenie tego czujnika tak by pralka brała wodę
> [...]

    Jeżeli problemem jest tylko czas nalewania wody, pralka po pewnym czasie
    sobie odpuszcza dalszą pracę i o ile rozwiązanie z hydroforem nie
    przejdzie to ja bym pomyślał o zwiększeniu przepływu, "zrównolegleniu".

    Można to rozwiązać na kilka sposobów:
    1. nalać wstępnie do bębna trochę wody, reszta doleje się już w
    normalnym cyklu. Tu są dwa problemy: nie wiem czy w programie nie ma
    opcji żeby na początku, zanim zacznie nabierać wody to wpierw
    wypompowała to co jest w bębnie. Drugim problemem jest że wodę trzeba by
    dolewać w każdym cyklu kiedy pralka jej potrzebuje.
    Wodę można dolewać też przez dozownik proszku do prania, rozwiąże to
    problem pierwszy i ułatwi nieco sprawę z problemem drugim.

    2. Zautomatyzować punkt pierwszy: kupić zawór(zawory) podobny do tego co
    jest na przyłączu wody w pralce, podłączyć drugi wąż(trzeba zapewnić
    dostępność tej wody, dodatkowy zbiornik, choćby wiadro pod sufitem, dla
    pełnej automatyki można wykorzystać spłuczkę od WC:) ), zawory podłączyć
    równolegle do tych w pralce, ich wyjście trzeba by wyprowadzić w takie
    miejsce aby nie robić wąskiego gardła, przykładowo bezpośrednio do
    dozownika proszku.

    Pkt 1 jest kłopotliwy, jednak w przeciwieństwie do pkt 2 nie narusza
    gwarancji pralki.

    Czy będzie się dało oszukać/zmodyfikować oprogramowanie pralki, aby
    zwiększyć czas napełniania to byś musiał zapytać na pl.misc.elektronika
    albo na elektroda.pl

    Pozdrawiam
    Rafał