eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSolary to śmieciowa energia, nie warta zainteresowania › Re: Solary to śmieciowa energia, nie warta zainteresowania
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 2 Jun 2023 13:35:40 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Solary to śmieciowa energia, nie warta zainteresowania
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 2 czerwca 2023 o 00:01:55 UTC+2 a a napisał(a):
    > Latem w poludnie, gdy en ergia nikomu niepotrzebna, to solary pracują 100% mocy
    nominalnej.

    > Zimą gdy zimno, solary pracują 10% mocy nominalnej, bo dni krótkie i niebo
    zachmurzone.

    > Makrela nauczyła Helmutów na targach Intersolar w Monachium, aby na plaskich
    dachach montowali solary w kierunku wschód-zachód,
    > aby pozyskać więcej energii przed południem i po południu, gdy jest potrzebna i
    wracamy do domu.

    > Latem, nadmiar tej śmieciowej energii można wykorzystać do grzania wody w jeziorze.
    Jak pojebany jestes na maksa to akurat w tym co napisałeś masz całkowita rację.
    Teoretycznie fotowoltaika ma powodować ze w dzień nadwyzki będą wykorzystywane przez
    przemysł. Ale nigdzie na świecie nie projektowało się lini energetycznych na przepływ
    mocy od uzytkownika końcowego do elektrowni. Zawsze to miało isc w druga stronę. Za
    zabezpieczenie energetyczne każdego normalnego państwa odpowiada rzad. Rzad nie może
    sobie pozwolić na perturbacje z pradem. Fotowoltaika nalezy do niepewnych zrodeł
    pradu. Produkcja pradu z fotowoltaiki wymaga utrzymania w ruchu profesjonalnych
    elektrowni i w zasadzie nie ma wpływu na emisję co2. Na linku trochę nieaktualna mapa
    państw w których obowiazuje opłaty za co2. To te na zielono. Mapa stara i po jej
    opublikowaniu Kanada wyszła z porozumienia. Czyli obydwie Ameryki na czerwono.
    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Protok%C3%B3%C5%82_z
    _Kioto#/media/Plik%3AKyoto_Protocol_Commitment_map_2
    010.png
    Do tego fotowoltaika w systemie prosumenckim przynosi realne straty. Instalacje
    "magazynują" prad w sieci kiedy tradycyjne nośniki węgiel, gaz itp są najtańsze a
    odbierają zima kiedy są najdroższe. Za jakis czas,ale nie liczony dziesiątkami lat,
    na zasadzie dobrowolności przymusowej prosumenci przejdź na sprzedaż wyprodukowanych
    nadwyżek. Na otarcie łez dostana parę groszy dopłaty do akumulatorów. Bo tylko
    fotowoltaika z akumulatorami ma sens i mozna ja traktować jako pewne zrodło energii.