eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSolary to śmieciowa energia, nie warta zainteresowania › Re: Solary to śmieciowa energia, nie warta zainteresowania
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solary to śmieciowa energia, nie warta zainteresowania
    Date: Sat, 03 Jun 2023 08:03:28 +0200

    W dniu .06.2023 o 22:35 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Do tego fotowoltaika w systemie prosumenckim przynosi realne straty.

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,174372,298
    21828,polska-nigdy-nie-potrzebowala-tak-malo-wegla-w
    iatr-i-slonce.html#do_w=55&do_v=812&do_st=RS&do_sid=
    608&do_a=608&s=BoxZieImg2&do_upid=812_ti&do_utid=298
    21828&do_uvid=1685692230107

    Powyżej masz linka, który potwierdza, że napisałeś bzdurę i to kolejny
    raz w tym samym temacie.
    Daj linka na potwierdzenie tego zdania: "fotowoltaika w systemie
    prosumenckim przynosi realne straty" bo inaczej nadal będziesz uważany za
    grupowego głupka i inni nadal będą sobie Twiom nikiem gęby wycierać.

    > Instalacje "magazynują" prad w sieci kiedy tradycyjne nośniki węgiel,
    > gaz itp są najtańsze a odbierają zima kiedy są najdroższe.
    Kolejne bzdury, tu masz podsumowanie cen nośników dla energetyki
    (statystyki do czasu rozpoczęcia wojny, która ceny wywróciła poza regóły
    rynkowe)

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Wegiel-dla-PGE-takz
    e-drozszy-Sredni-koszt-to-nawet-460-zl-za-tone-84096
    52.html

    Jakbyś tam nie kliknął i się nie zapoznał to najważniejsze wklejam tu:

    "Spośród poszczególnych segmentów działalności całej grupy, węgiel
    kamienny pojawia się w kosztach energetyki konwencjonalnej oraz
    ciepłownictwa. Jego cena stanowi jeden z kluczowych kosztów zmiennych w
    obu segmentach, chociaż większą dynamikę zmian wykazały koszty uprawnień
    emisji CO2. Na przykładzie energetyki konwencjonalnej ten koszt (CO2)
    wzrósł o ponad 158 proc. Natomiast koszt węgla kamiennego w tym segmencie
    był wyższy o 52,5 proc"

    Dzięki PV energetyka ma duże oszczędności na uprawnieniach (ile to było w
    kwietniu masz wyjaśnione w pierwszym linku, na górze strony)

    > Bo tylko fotowoltaika z akumulatorami ma sens i mozna ja traktować jako
    > pewne zrodło energii.

    Nawet energetycy z PSE, PGE i Taurona piszą, że to chory pomysł i nie
    mający sensu ekonomicznego.

    TG